Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکثریت دو سوم اعضای مجلس سنای آمریکا دیشب (چهارشنبه شب) به طرحی غیرالزام آور رای دادند که بر اساس آن، از دولت آمریکا خواسته شده تا همچنان نام سپاه را در لیست سازمان های تروریستی نگه دارد.


به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، 66 سناتور مجلس سنای آمریکا به طرح پیشنهادی سناتور جمهوریخواه " جیمز لنکفورد" رای مثبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

33 سناتور دموکرات نیز به این طرح رای منفی داده اند.


"چاک شومر" رییس اکثریت دموکرات مجلس سنا در کنار 15 سناتور دموکرات دیگر به این طرح رای مثبت داده اند.


بر اساس این طرح غیرالزام آور که در چارچوب بررسی "لاطحه رقابت با چین" ارایه شده، هرگونه توافق هسته ای با ایران که برای بررسی به سنا ارسال می شود، باید شامل "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه" از جمله موشک‌ها، تروریسم و دور زدن تحریم‌ها" شود.


همچنین نباید هیچ تحریمی علیه سپاه لغو شده و نام این گروه نظامی از فهرست تروریستی دولت آمریکا خارج شود.


بنا بر گزارش ها، ارایه این طرح در سنا به موضوعی مورد مناقشه تبدیل شده بود و برخی از دموکرات ها در تلاش برای جلوگیری از رای گیری بودند که در نهایت موفق نشدند و حتی 16 سناتور دموکرات از جمله رهبر اکثریت دموکرات ها به این طرح رای مثبت دادند.


تصویب این طرح با رای دو سوم اعضای مجلس سنا، نشانه ای از مخالفت کنگره آمریکا با اقدام احتمالی دولت بایدن در حذف نام سپاه از فهرست تروریستی دولت آمریکاست.


سناتور جمهوریخواه "لنکفورد" در نطق خود پیش از رای گیری درباره طرح پیشنهادی اش گفت: " این لایحه (لایحه رقابت با چین) به رویه چین در خرید و ذخیره نفت تحریم شده ایران در بازار سیاه نمی پردازد. افزایش تدارکات توسط چین به طور مستقیم با افزایش فعالیت‌های تروریستی ایران و گروه‌های نیابتی آن در خاورمیانه مرتبط است... این طرح ویژه به طور مستقیم به این فعالیت غیرقانونی از سوی ایران می پردازد که فعالیت‌های تروریستی را تسهیل می‌کند."

سناتور جمهوریخواه " جیمز لنکفورد"


سناتور دموکرات "کریس مورفی" در پاسخ به اظهارات ارایه دهنده طرح گفت که " این طرح از سنا می‌خواهد تا سیاست دولت ترامپ در قبال ایران را تایید کند، سیاستی که به گفته او، " یک شکست کامل " در تعقیب " یک توافق جامع افسانه‌ای" بود."


طرح پیشنهادی لنکفورد دومین طرحی بود که دیروز در قالب بررسی لایحه رقابت یا چین، درباره ایران در سنای آمریکا به تصویب رسید.


پیش از آن 86 سناتور به طرحی رای مثبت دادند که توسط سناتور جمهوریخواه ضدبرجام " تد کروز " ارایه شده بود، مبنی بر اینکه اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه بانک مرکزی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " برای محدود کردن همکاری‌های بین ایران و چین" ضروری است.


طرح سناتور کروز به مذاکره‌کنندگان سنا در مورد "لایحه رقابت" (با چین) دستور می‌دهد که "اصرار کنند" در لایحه نهایی دولت آمریکا ملزم شود در مورد همکاری‌های چین و ایران به کنگره گزارش دهد.


با وجودی که 12 سناتور دموکرات به این طرح پیشنهادی رای مخالف دادند، اما اکثریت اعضای دموکرات سنا از جمله رهبر اکثریت سنا به این طرح رای مثبت دادند.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سناتور جمهوریخواه سناتور دموکرات رای مثبت دادند طرح رای طرح پیشنهادی دولت آمریکا مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه‌های خبری پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار طی گفت‌وگو با خبرنگاران در پارلمان در اسلام‌آباد اظهار کرد: سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است و دولت به زودی رهبران جناح اپوزیسیون را در جریان کامل جزئیات و دستاوردهای این سفر قرار خواهد داد.

وی درباره طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز افزود که ما نیازی به پنهان کاری نداریم و اگر سوء تفاهم‌های اخیر میان دو کشور حل نشده بود پس چرا رئیس جمهور ایران باید به پاکستان سفر کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اینکه در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر آیت‌الله رئیسی اشاره‌ای به مذاکرات خط لوله گاز نشده است، مساله‌ای نیست؛ بحث اصلی این است که ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

وی تاکید کرد: پاکستان هر آنچه که مطابق با منافع ملی خود باشد را انجام خواهد داد و ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

سناتور اسحاق درباره گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا علیه پاکستان نیز گفت که ما این بیانیه را رد کرده و پاسخ مناسبی به آن داده‌ایم.‌

کد خبر 748170

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست