Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی با اشاره به شرایط در نظر گرفته شده از سوی عربستان مبنی بر نپذیرفتن افراد بالای ۶۵ سال در حج ۱۴۰۱، توضیحاتی را در خصوص تعداد حجاج، تاریخ آغاز اعزام های حج و جزییات واکسیناسیون ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت‌نام زائران حج ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری از طریق سامانه «رزرو» حج و زیارت خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اعلام شده از سوی وزارت حج و عمره عربستان به متقاضیان بالای ۶۵ سال روادید ارائه نخواهد شد و این دسته از افراد در صورت عدم دریافت وجوه واریزی، در اولویت تشرف برای حج آینده خواهند بود؛ از این عزیزان تقاضا می‌شود حالت فعلی را حفظ و انصراف ندهند تا در حج آینده از حق اولویت و امتیاز تثبیت نرخ ارز برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۲۲ هزار نفر از ثبت‌نام شدگان حج سال ۹۹ بالای ۶۵ سال هستند و این افراد با توجه به شرایط اعلامی در سال بعد در اولویت تشرف به حج هستند.

رضایی تاکید کرد: در حج تمتع امسال حدود ۳۷ هزار نفر از حجاج کشورمان از بین کسانی که در کاروان های حج ۹۹ ثبت‌نام کرده و به دلیل لغو حج موفق به تشرف نشدند، انتخاب می‌شوند و واجد شرایط اعزام هستند و باید نسبت به تکمیل نام‌نویسی و انتخاب کاروان خود در تاریخ ذکر شده اقدام کنند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ظرفیت در نظر گرفته شده برای حجاج ایرانی به میزان ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر است که بخشی از این سهمیه را نیروهای اجرایی ستادی و کاروانی، پزشکان و غیره تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به اعلام شرایط از سوی وزارت حج و عمره عربستان، در حج تمتع سال جاری روادید حج صرفا برای متولدین ۱۰ تیرماه ۱۳۳۶ به بعد صادر خواهد شد.

 رضایی در خصوص دیگر شرایط اعلامی از سوی عربستان توضیح داد: تمامی زائران واجد شرایط اعزام باید واکسن کامل را دریافت کرده باشند که از بین واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت عربستان واکسن آسترازنکا و سینوفارم در سبد واکسیناسیون در کشور است که متقاضیان باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود از بین یکی از این دو واکسن اقدام کنند و همچنین از دیگر شرایط این است که ۷۲ ساعت قبل از اعزام به حج تست pcr منفی را در یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید انجام داده و مدارک لازم را در زمان تشرف در اختیار داشته باشند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه تاریخ ثبت‌نام اولیه افراد ملاک انتخاب آنان برای تشرف است و در این مرحله ثبت نامی‌های تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۲۲ مجاز به ثبت نام هستند، گفت: سامانه رزرو تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها باز است و در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌ها اولویت‌های بعد از خردادماه ۱۳۸۶ اعلام خواهد شد.

وی همچنین از رایزنی و مکاتبات با وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر افزایش سهمیه برای تشرف حجاج ایرانی خبر داد و گفت: در این خصوص با وزارت حج مکاتبه و به میزان ۵ هزار نفر در خواست شده است که در صورت اعلام ظرفیت جدید مراتب اطلاع‌رسانی برای جذب زائرین صورت خواهد گرفت و بر اساس اولویت فراخوان خواهند شد.

رضایی با بیان اینکه برای اعزام تیم‌های کارشناسی و اجرایی برای عقد قرارداد و انجام اقدامات لازم پیگیر و منتظر پاسخ وزارت حج عربستان و صدور روادید آنان هستیم، تصریح کرد: تیم‌های اجرایی جهت انعقاد قراردادهای لازم در خصوص اسکان، حمل و نقل، خدمات تغذیه و تدارکات و غیره با طرف‌های قرارداد عازم خواهند شد.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم در خصوص انجام واکسیناسیون زائران و نیز انجام تست پی سی آر در مراکز مورد تأیید، و صدور کارت واکسیناسیون و شرایط و نحوه برگزاری جلسات آموزشی با وزارت بهداشت هماهنگی لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی تاریخ آغاز اعزام زائرین را ۱۵ ذیقعده برابر با ۲۴ خردادماه اعلام کرد و گفت: در این تاریخ عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ آغاز و ۲۹ ذیحجه مصادف با ۷ مرداد ماه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه سازمان هواپیمایی کشوری کارشناسی نرخ ارز واکسیناسیون معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت وزارت حج ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ پس از گذشت ۹ سال وقفه در اعزام زائران خانه خدا به مراسم عمره مفرده امروز اولین کاروان حجاج استان ایلام عازم سرزمین وحی شدند.   این کاروان بامداد فردا از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) به سرزمین وحی سفر می‌کند.   مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است و زائران ایلامی خانه خدا ۱۷ اردیبهشت ماه به کشور بازخواهند گشت.

دیگر خبرها

  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • اعزام نخستین کاروان عمره استان سمنان به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی