Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:04:28 GMT

دومین اجلاسیه شهدای روحانی استان مرکزی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۱۱۰

دومین اجلاسیه شهدای روحانی استان مرکزی برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح اله استان مرکزی گفت: دومین اجلاسیه شهدای روحانی استان مرکزی ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در اراک برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون استان مرکزی اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن اجلاسیه 110 شهید روحانی استان مرکزی هستیم و قرار است دومین اجلاسیه در مصلی بیت‌المقدس اراک از ساعت 10 روز دوشنبه نوزدهم اردیبهشت برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش ما بر این است همانند یادواره‌های سراسر کشور اجلاسیه شهدای روحانیت هم برگزار شود.

وی افزود: روحانیون در سال‌های جنگ تلاش می‌کردند مسائل فقهی رزمندگان را شفاف سازی کنند و به رزمندگان می‌فهماندند که این یک جنگ تن به تن است و باید با یک باور بالا در برابر دشمنان جنگید.

عبدی عنوان کرد: دشمن برای جمهوری اسلامی نوپا نقشه‌های بسیاری کشیده بود و از ابتدای انقلاب اسلامی دسیسه‌های زیادی کرده که جنگ نابرابر هشت ساله از سوی صدام و تمام متحدانش برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده بود.

وی بیان کرد: وجود اهل علم و روحانیون در هشت سال دفاع مقدس سبب دلگرمی رزمندگان اسلام بود و روحانیت در این سال‌ها دوش به دوش رزمندگان در خط مقدس جبهه حضور داشتند و اینجانب تجربه جنگ تن به تن با دشمنان اسلام را داشته‌ام. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح اله استان مرکزی عنوان کرد: طلاب وروحانیون قبل از شروع عملیات کار فرهنگی انجام می‌دادند و سرستون در عملیات بودند تا جایی که تیپ 83 متشکل از روحانیون، طلبه و علما تشکیل و به یک تیم تبدیل شد که تیپ امام صادق(ع) هم اکنون در قم به عنوان تیپ رزمی تصدیقی مستقر هستند. 

عبدی خاطرنشان کرد: تاکید امام خمینی(ره) بر این بود که طلاب و روحانیون در کنار رزمندگان در جبهه و جنگ حضور داشته باشند، زحمات طلاب و روحانیون را فقط خداوند می‌داند و نقش این بزرگواران در سال‌های دفاع مقدس با وجود کتب‌های چاپی و اقدامات دیگر برای مردم نشان داده شده است. 

وی عنوان کرد: سرستون عملیات‌ها اهل علم و روحانیت بودند به همین منظور ارتباط با خانواده 110 شهید استان مرکزی و اجلاسیه روحانیون در 4 خرداد در قم برگزار می‌شود تا تلاش روحانیت و نقش آنها برای نسل امروز نمایان شود چنانچه قشر روحانیت همچنان در حال پیشبرد انقلاب اسلامی به خصوص در بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

سرلشکر رحیم‌صفوی: باید دفاع مقدس را در کشور نهادینه کرد/ مکتب حاج قاسم باید در مراکز علمی تدریس شود 35 میلیارد تومان برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گلستان مصوب شد نقش عشایر در دفاع مقدس تبیین می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح اله استان مرکزی بیان کرد: شهید اکبرزاده از شهدای شاخص 110 شهید استان مرکزی بوده که توفیق خدمت در کنار این عزیزان در هشت سال دفاع مقدس برای من وجود داشت امیدواریم  بتوانیم از این یادواره و اجلاسیه که خود شهدا کمک می‌کنند بهترین بهره برده شود.

عبدی تصریح کرد: قلم عالم، حضور عالم، رفتار و عملکرد عالم در میدان جنگ در مقابل دشمنان دفاع از خون شهداست شهدای ما در سال‌های دفاع مقدس با عمل و با رفتار در بین رزمندگان به صورت تمام وقت حضور داشتند که امیدوارم خداوند ما را مدیون شهدا به خصوص شهدای اهل علم نکند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه شبهه‌افکنی در بحث زدن قداست‌ها است به خصوص که  لباس روحانیت بسیار مقدس است و همچنان دشمنان در حال جریان سازی هستند که بلکه قداست این لباس و روحانیت شکسته شود و نشانه این کار دوشهیدی است که در حرم رضوی در ماه رمضان توسط تکفیری‌ها به شهادت رسیدند بنابراین همچنان این لباس آماده شهادت و خون دادن به انقلاب اسلامی است برای اینکه  انقلاب اسلامی ایران همچنان تنومند و با اقتدار تمام باقی بماند.

انتهای پیام/711/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی اجلاسیه شهدای استان مرکزی دفاع مقدس سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نادر گرامی در نشست شورای اداری باشت گفت: در همین راستا هر گونه مرخصی اداری تا پایان اجلاسیه ممنوع می‌باشد و مدیران و کارکنان مربوطه موظف به همکاری تا پایان اجلاسیه هستند.
وی اضافه کرد: اجلاسیه شهدای این شهرستان در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو