Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:04:19 GMT

طرح رتبه‌بندی، معلمان را به جایگاه واقعی خود می‌رساند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۲۸۰

طرح رتبه‌بندی، معلمان را به جایگاه واقعی خود می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با جمعی از فرهنگیان کردستان در سنندج، ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: از اینکه وزیر آموزش و پرورش کردستان را برای حضور در جمع فرهنگیان همزمان با هفته معلم انتخاب کرده‌اند تقدیر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که احترام به شان و جایگاه معلم منوط به هفته معلم نشود چرا که همه به گونه‌ای مدیون مقام و جایگاه معلم هستیم.

وی اضافه کرد: اگر امروز هر یک از ما به عنوان مسوول در نظام مقدس جمهوری اسلامی در پستی مشغول به خدمت هستیم نتیجه تلاش و دلسوزی معلمان است.

وی معیشت معلم را از مهمترین مسائل در شرایط اقتصادی امروز بیان کرد و گفت: معلمان در دو سال اخیر که با شرایط سخت کرونایی مواجه بودیم در عرصه تعلیم و تربیت از جان خود مایه گذاشتند و تعدادی از این عزیزان جان خود را فدا کردند.

این نماینده مجلس افزود: معلمان دلسوز ما حتی در وضعیت سخت بیماری روی تخت بیمارستان از انجام رسالت خود کم کاری نکرد و از تمام ظرفیت‌هایی که داشتند بهره گرفتند.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: طی دو سال اخیر اقدامات مهمی برای جامعه فرهنگیان انجام داده‌ایم که یکی از این کارها طرح ساماندهی نیروهای انسانی قبل از سال 91 بود که خوشبختانه نتیجه داد.

وی تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان از دیگر برنامه‌های مهم این کمیسیون است که معلمان را به جایگاه واقعی خود می‌رساند.

قاسمی‌پور با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان در اواخر سال گذشته طرح ناپخته و دو صفحه‌ای براثر فشارهایی تحویل کمیسیون آموزش شد و برای به نتیجه رساندن این موضوع به صورت سه شیفت در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی کار کردیم.

وی اذعان کرد: شاید این طرح در برخی موارد هنوز به نقطه ایده‌آل و مطلوب نرسیده اما این موتور محرکه زنگ‌زده از ریل خارج شده را دوباره روی ریل آوردیم.

وی حفظ شان معلمین در کنار توجه جدی به اقتصاد آنها را مورد تاکید قرار داد و گفت: معلمان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند این مملکت باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند و مشکلات معیشتی و رفاهی آنها در قالب طرح رتبه‌بندی رفع شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: قاسمی پور نماینده مریوان رتبه بندی معلمان رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرضیه باباخان‌زاده معلم شهرستان دزفول به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۴ معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار دزفولی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

دیگر خبرها

  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد