Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@13:46:07 GMT

با خدا باش و پادشاهی کن

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۲۸۲

با خدا باش و پادشاهی کن

پانزدهم اردیبهشت‌ماه، سالگرد عروج نخستین شهید مدافع حرم استان اصفهان است، شهید «روح‌الله کافی‌زاده» که زاده شهر شهید حاج‌احمدکاظمی است، شهری که شهره شهادت است و آوازه جان‌فشانی مردمانش در راه اسلام، سال‌هاست که فراگیر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید «روح‌الله کافی‌زاده»، بیست‌وهفتم شهریورماه ۱۳۵۹ در شهر نجف آباد اصفهان متولد شد و بعد پایان تحصیلات دوره متوسطه به علت علاقه‌ای که به شغل نظامی داشت، به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی که در آزمون‌های سپاه قبول شد و لباس سرباز امام زمان (عج) را پوشید، خدا را بسیار شکر می‌کرد که توفیق یافته‌است که به نظام اسلامی خدمت کند.

عاشق رفتن به گلستان شهدای اصفهان بود، بیشتر اوقات سوار موتورش می‌شد و به آن‌جا می‌رفت و بعد هم تخت فولاد، ارادت عجیبی به شهید حاج احمد کاظمی داشت. هر بار که به گلستان شهدا می‌رفت، سر مزار شهید کاظمی می‌رفت و برای مرادش نماز می‌خواند.

از خدا خواسته بود، کمکش کند تا برای زن و فرزندانش سرپناهی فراهم کند و خدا یاری‌اش کند، در حالی که از انجام کارهای ناپسند دوری می‌کند، خیلی خوب از این جهان پَر بکشد. عاقبت روح‌الله رفت، دنبال حرف همیشگی‌اش که می‌گفت: «با خدا باش و پادشاهی کن.»

او که از رزمندگان لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود، فروردین‌ماه ۱۳۹۲ هنگام حمله تروریست‌ها به حرم حضرت زینب (س) داوطلبانه به سوریه رفت.

تخصص روح‌الله، مکانیک تانک بود و در حالی که سوار بر تانک بود، از پشت سر تیر به سرش اصابت کرد تا شهادت در حلب روزی‌اش شود.

منزل پدری این شهید تنها چند خانه با خانه پدری شهید «محسن حججی»، آخرین و یازدهمین شهید مدافع حرم لشکر زرهی هشت نجف اشرف فاصله دارد.

کد خبر 572945

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهید روح الله کافی زاده شهید مدافع حرم شهدای مدافع حرم شهید محسن حججی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روح الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به سخن شهید مرتضی مطهری مبنی بر اینکه شهدا شمع تاریخ‌اند، می‌سوزند تا راه را نشان دهند، اشاره کرد و گفت: برترین راه در عالم، راه بندگی و معرفت الهی است که سرچشمه آن انبیاء و امامان و اوصیا هستند.
آیت الله میرباقری تصریح کرد: غفلت، رغبت، شهوت و شبهه، چهار مسیر حمله شیطان به انسان است

وی گفت: انبیای الهی، امانت الهی را در زمین به‌جامی‌گذارند و این امانت به اهلش می‌رسد که اهل بندگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین در دیلم و تنگستان برای ساخت مسکن ویلایی
  • خبر خوش قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان
  • خبر قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان
  • خبر خوش قاضی‌زاده هاشمی برای واردات تجهیزات و داروهای مصرفی جانبازان
  • روایت پری خانه ما از راز مادران چند شهید
  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در ورامین تشییع شد
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • گزارش تصویری | تشییع پیکر معلم شهید حجت الله یوسفیه در وزارت آموزش و پرورش