Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@07:07:44 GMT

افزایش قیمت‌ها در همه کشورها اتفاق افتاده است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۲۹۹

افزایش قیمت‌ها در همه کشورها اتفاق افتاده است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی ذاتاً فساد زاد است، گفت: افزایش قیمت‌ها نه‌تنها در کشور، ما بلکه در همه کشورها اتفاق افتاده است، زیرا روسیه و اوکراین۳۰ درصد غله جهان را تولید می‌کردند که با جنگ این دو کشور، جهان با کمبود غله مواجه است.

"محمدجواد عسکری" در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در مورد سیاست ارز ترجیحی، اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی ذاتاً فساد زاد است و معتقدیم که باید جلوی فساد گرفته شود، از طرفی این ارز مشکلاتی مثل قاچاق آرد و دیگر کالاها را برای کشور ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : البته به دولت اعلام کردیم که برای حذف و اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، باید سازوکارها را تعریف شود و تصمیم گیران هماهنگی داشته باشند؛ همچنین هم یک فضای اغنایی در جامعه شکل بگیرید.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم گفت: تجربه خوبی در بحث هدفمندی یارانه داریم، زیرا وقتی یارانه‌ها خواست هدفمند شود، فضایی اغنایی در کشور ایجاد شد، پول به حساب خانوارها واریز و همه مردم و مسوولان هماهنگ شدند و بعد این اتفاق افتاد که مشکل خاصی هم رخ نداد.

افزایش قیمت‌ها نه‌تنها در کشور ما بلکه در همه کشورها اتفاق افتاد

عسکری در مورد افزایش قیمت گندم و سایر غلات در جهان، ادامه داد: روسیه و اوکراین ۳۰ درصد غله جهان را تولید می‌کردند و با توجه به جنگی که بین این دو کشور ایجاد شد، کشورها با کمبود غله مواجه هستند و این موضوع باعث افزایش قیمت شده است.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت‌ها نه‌تنها در کشور ما بلکه در همه کشورها اتفاق افتاد، منتها باید این موضوع را مدیریت کنیم؛ مدیریت کردن با اقدام و تصمیم گیری عجولانه متفاوت است.

این نماینده مجلس با اشاره به تجربه هدفمندسازی یارانه‌ها، ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی چون فسادزا است، باید حذف شود و منتها برای آن باید برنامه ریزی کنیم، اینکه مابه التفاوت آن چگونه می‌خواهد به دست مردم برسد و این نکته مهمی است. در مجلس در این مورد تاکید کردیم که باید غذا و خوراک مردم باید مدیریت شود و مابه التفاوت ارز ترجیجی و ارز موجود باید در اخیتار مردم قرار گیرد.

آرد به کشورهای افغانستان و ترکیه قاچاق می‌شود

عسکری گفت: اگر دولت مبلغی را به حساب مردم واریز کند، اثر بخشی خیلی خوبی دارد؛ منتها این اتفاق نیفتاده و  فضا را پرتلاطم کرد. این موضوع را روز یکشنبه آینده در کمیسیون کشاورزی با حضور مسوولان بررسی می‌کنیم.

وی در مورد اصلاح قیمت آرد صنف و صنعت، بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته این‌گونه بود که آرد به کشورهای افغانستان، ترکیه و بعضاً عراق قاچاق می‌شود که باید در این موضوع جمع بندی و تصمیم گیری کنیم، البته اقدام دولت در کاهش قاچاق آرد به کشورهای منطقه قطعاً تاثیر گذار است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: آرد ، دلار 4200 تومانی ، مجلس یازدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آرد دلار 4200 تومانی مجلس یازدهم همه کشورها اتفاق ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • نفت در مدار رشد؟
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد