Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:13:51 GMT

66 درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی بایدن ناراضی هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۳۰۲

66 درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی بایدن ناراضی هستند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق جدیدترین نظرسنجی سی ان ان، افکار عمومی مردم آمریکا در قبال موضوع اقتصاد به بدترین وضعیت خود در یک دهه رسیده است و بسیاری از مردم آمریکا می‌گویند که در زندگی‌های خود احساس فشار مالی می‌کنند.

طبق این نظرسنجی، بدبینی مردم آمریکا به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اداره معضلات اقتصادی نیز رو به افزایش است به طوری که اکثر بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که سیاست‌های وی به اقتصاد آسیب وارد کرده است و هشت نفر از هر ده آمریکایی بر این باورند که دولت بایدن اقدامات کافی برای مقابله با تورم را انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۲۳ درصد شرایط اقتصادی را تا حدودی خوب ارزیابی کرده‌اند که از ۳۷ درصد در ماه دسامبر و ۵۴ درصد در ماه آوریل کاهش داشته است. آخرین باری که آمار افکار عمومی آمریکا در خصوص مسائل اقتصادی تا این حد در نظرسنجی سی ان ان ضعیف بود، نوامبر سال ۲۰۱۱ بود که فقط ۱۸ درصد از آمریکایی‌ها، شرایط اقتصادی را خوب می‌دانستند.

طبق این گزارش، اقتصاد همچنان نقطه ضعف قابل توجهی برای رئیس جمهور است و میزان محبوبیت کلی بایدن در مسائل اقتصادی تنها ۴۱ درصد است و  ۵۹ درصد مخالف عملکرد وی در بحث اقتصاد هستند که تغییر چندانی در مقایسه با نظرسنجی‌های پیشین سی ان ان در ژانویه و فوریه نداشته است.

با اینحال، به طور جزئی میزان محبوبیت بایدن در بحث اقتصادی همچنان رو به کاهش است و تنها ۳۴ درصد از مردم آمریکا عملکرد اقتصادی بایدن رضایت دارند و ۶۶ درصد از آن ناراضی هستند و این در حالی است که اوایل سال جاری میلادی میزان رضایتمندی از عملکرد اقتصادی بایدن در میان آمریکایی‌ها ۳۷ درصد و میزان نارضایتی از وی ۶۲ درصد بوده است.

بر اساس این بررسی‌ها میزان محبوبیت بایدن در بحث کمک به طبقه متوسط جامعه نیز رو به کاهش بوده است و میزان رضایتمندی از وی در این زمینه تنها ۳۶ درصد است در مقایسه با رضایتمندی ۴۱ درصدی در ماه فوریه کاهش داشته است.

در بحث مهاجرت نیز تنها ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از عملکرد وی رضایت داشتند که از ۴۰ درصد رضایتمندی از بایدن در ماه دسامبر پایین‌تر است و حتی در بین حزب دموکرات، تنها هفت نفر از هر ۱۰ آمریکایی از عملکرد وی در بحث اقتصاد رضایت داشتند و ۷۱ درصد از عملکرد وی در کمک به طبقه متوسط حمایت کردند که در مقایسه با ۸۶ درصد دموکراتی که در ماه دسامبر از مجموع عملکرد وی راضی بودند، پایین‌تر بوده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در مجموع تنها ۱۹ درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که سیاست‌های بایدن، شرایط اقتصادی را در آمریکا بهبود داده است و ۲۶ درصد می‌گویند که سیاست‌های وی هیچ تأثیری در بهبود وضعیت اقتصاد ایالات متحده نداشته است و ۵۵ درصد گفتند که سیاست‌های بایدن، اوضاع اقتصادی آمریکا را بدتر کرده است.

سی ان ان با اشاره به نتایج نظرسنجی گزارش کرد که مشکل بایدن این است که اکثر آمریکایی‌ها در حال حاضر احتمالاً نگرانی بیشتری در خصوص مسائل اقتصادی در مقایسه با جنگ اوکراین و یا کووید-۱۹ دارند به طوریکه نیمی از آمریکایی‌ها یا همان ۵۰ درصد، اقتصاد را مهم‌ترین موضوع کشور خود می‌دانند که در مقایسه با ماه نوامبر افزایش ۳۶ درصدی داشته است.

نظرسنجی سی ان ان با نرم‌افزار «اس اس آر اس» از ۲۸ آوریل تا اول می (هشتم تا اول اردیبهشت ماه) در بین نمونه تصادفی از یکهزار و هفت بزرگسال آمریکایی از طریق تلفن و یا به صورت آنلاین و اینترنت برگزار شده است و حاشیه خطای آن مثبت و منفی ۳.۹ درصد بوده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: نظرسنجی عملکرد اقتصادی آمریکایی ها مردم آمریکا سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید

ایلان ماسک در توییتی برای مقابله با معترضان آمریکایی پیشنهادی داد.

به گزارش ایلنا، ماسک در ایکس نوشت: «قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان (اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.»

وی این نظر‌سنجی را در اعتراض به حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد