Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:09:23 GMT

هوای اراک و شازند برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۳۳۲

هوای اراک و شازند برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است

گروه استان‌ها-رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک صبح امروز با شاخص لحظه‌ای ۱۵۸ و شازند با شاخص لحظه‌ای ۱۵۷ در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفت. - اخبار استانها -

به‌ گزارش  خبرگزاری تسنیم  از  اراک ، کلانشهر اراک مجالی برای نفس کشیدن ندارد، روزها یکی پس از دیگر آلوده و نفس‌ها به شماره افتاده است، امسال اراک در فروردین‌ماه هیچ روز پاکی را تجربه نکرد و طبق آمار پس از اهواز و اصفهان در رتبه سوم دارا بودن بیشترین روزهای ناسالم کشور در سال 1401 قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانشهر اراک در سال 1401 روزهای ناسالم بسیاری را سپری کرده و گویا دومینوی آلودگی هوای این شهر تمامی ندارد و اراکی‌ها با معضل تکراری و همیشگی آلودگی هوا دست و پنجه نرم خواهند کرد.

در سال جدید گرد و غبار فرامنطقه‌ای هم بر شدت آلودگی هوای این شهر که  به سبب ماهیت صنعتی اغلب آلوده است افزوده و همین سبب شده تا حال نفس‌های اراک این روزها مساعد نباشد.

کیفیت هوای اراک و شازند برای گروه‌های حساس "ناسالم" است بازهم کیفیت هوای اراک برای گروه‌های حساس "ناسالم" شد کیفیت هوای اراک و شازند همچنان برای تمام گروه‌های سنی "ناسالم" است

علیرضا محرابیان رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این باره گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلودگی در اراک و شازند از وضعیت استاندارد خارج و قرمز شد. 

وی افزود: هوای اراک صبح امروز با شاخص لحظه‌ای 158 و شازند با شاخص لحظه‌ای 157 در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفت. 

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می‌شود شهروندان از فعالیت بدنی و تردد غیرضروری در فضای باز جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/712/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای تمام گروه ها شاخص لحظه ای اراک و شازند هوای اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت

آن‌طور که ایستگاه‌های شاخص کیفی هوا خبر می‌دهند هوای مشهد، امروز، پنجشنبه در شرایط پاک قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، کیفیت هوای مشهد پس از بارش‌های دیشب، امروز در ششمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳، در شرایط «پاک» قرار داد.

میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۷ نشانگر هوای «قابل قبول» است.

کیفیت هوای سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط سالم تنفسی و قابل قبول است.

به گزارش ایمنا، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747758

دیگر خبرها

  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت