Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد خوشقدم پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه همزمان با هفته بسیج سازندگی به میزبانی سپاه ناحیه شاهرود ضمن بیان اینکه برنامه استانی رزمایش جهادگران فاطمی در این شهرستان برگزار خواهد شد، تاکید کرد: این مراسم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی محوطه مقابل گلزار شهدای گمنام، صبح شنبه همزمان با دیگر نقاط کشور، به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شاهرود تا کنون ۲۷۰ گروه جهادی را سازماندهی کرده‌ایم که از این بین ۲۰۰ گروه فعالیت مستمر در عرصه‌های مختلف در طول سال دارند، افزود: این به آن معنی نیست که ۷۰ گروه دیگر فعال نیستند بلکه ۲۰۰ گروه یاد شده در تمام طول سال برنامه‌های مستمر تر و مهمتری را دارند که در رزمایش روز شنبه نیز از آنها بهره‌گیری خواهد شد همچنین پیش بینی می‌شود در این رزمایش قریب به یک هزار بسیجی از اقشار مختلف و گروه‌های جهادی حضور داشته باشند.

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه گروه‌های جهادی در رزمایش مذکور برنامه‌هایی مانند نمایشگاه، رزمایش اقتصاد مقاومتی، تجلیل از فعالان بسیج و رونمایی از نرم افزار اقتصاد مقاومتی را خواهند داشت، ابراز کرد: بعد از رزمایش روز شنبه، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که توسط گروه‌های جهادی فعال در محلات، خانه‌ها، مساجد و… که تولیداتی دارند، به استعداد ۳۰ غرفه در محل شهرداری سابق شاهرود افتتاح خواهد شد.

خوشقدم با بیان اینکه دیدار با دو خانواده شهید روحانی و همچنین بازدید از دو عرصه جهادی از دیگر برنامه‌های روز شنبه و رزمایش جهادگران فاطمی استان سمنان به میزبانی شهرستان شاهرود خواهد بود، گفت: تجلیل از جهادگران و کسانی که از جهادگران حمایت می‌کنند از دیگر برنامه‌های رزمایش خواهد بود. گفتنی است در این برنامه‌ها استاندار سمنان و نماینده ولی فقیه در این استان نیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نرم افزار اقتصاد مقاومتی استان سمنان در روز شنبه رونمایی خواهد شد، گفت: این نرم افزار محصول دست جهادگران بومی شهرستان شاهرود است و با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، در واقع بازاری را در بستر مجازی برای فروش محصولات خانگی و روستایی و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، فراهم می‌سازد.

ویزیت رایگان

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه‌های رزمایش و مجموعاً برنامه‌های هفته جهاد سازندگی، مرمت و ساخت خانه نیازمندان، خانه‌های سلامت روستایی و شهری، مساجد و حسینیه‌ها و فضاسازی مدارس تا پایان تابستان در سراسر شهرستان شاهرود، محسوب می‌شود، بیان داشت: تمام اقشار ۲۱ گانه بسیج مانند پزشکی، مهندسان، کشاورزی، صمت، ادارات، دانشجویی و… نیز برای رزمایش جهادگران فاطمی و همچنین برنامه‌های هفته بسیج سازندگی برنامه خواهند داشت.

خوشقدم با بیان اینکه یک سال و نیم در بسیج اصناف گروه‌هایی با صمت در خصوص نظارت بر بازار کار خواهند کرد، گفت: این گروه‌ها که به صورت جهادی و بدون هیچ چشمداشتی کار می‌کنند، در رزمایش جهادگران فاطمی نیز حضور خواهند داشت زیرا در مقوله تنظیم بازار و کمک به اصناف توانسته‌اند در این مدت ۱۸ ماه اقدامات بسیار خوبی را صورت دهند لذا باید گفت اگر تلاش این اقشار نبود شاید امروز وضعیت ما در مقوله تنظیم بازار بدتر نیز می‌شد.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی در ایام هفته جهاد سازندگی کلینیک سیار دندانپزشکی را در سطح روستاهای شهرستان شاهرود خواهد داشت، ابراز کرد: ویزیت رایگان مردم و بیماران و همچنین استمرار طرح شهید سلیمانی شامل بیماریابی، تست و واکسیناسیون از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در شاهرود است همچنین بسیج جامعه کشاورزی، با همکاری اداره کل دامپزشکی استان سمنان، بحث سم‌پاشی مراتع و آغل‌های دام‌های سبک و سنگین را خواهند داشت.

کمک مومنانه

فرمانده سپاه شاهرود همچنین از برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه نیز طی هفته بسیج سازندگی در شاهرود خبر داد و گفت: جهیزیه و بسته‌های معیشتی که از ابتدای سال جاری تاکنون در سراسر شهرستان به خصوص مناطق محروم توزیع شده، در این هفته ادامه خواهد داشت.

خوشقدم با بیان اینکه در هفته بسیج سازندگی در شهرستان شاهرود برنامه‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی نیز در مدارس و مکان‌های مختلف حاشیه شهرها و روستاهای برگزار خواهد شد، ابراز داشت: ساعت ۱۱ صبح شنبه همچنین یکی از مدارس شهرک بهشتی شاهرود میزبان جنگ شادی بسیج با همراهی بسیج هنرمندان و فرهنگی‌ها خواهیم داشت تا نشاط اجتماعی به همراه اهدای ۲۰۰ هدیه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روستای حسین آباد پشت بسطام به عنوان پایلوت حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با هدف برطرف کردن مشکلات مردم بخش را خواهیم داشت، بیان کرد: امکانی فراهم شده تا مردم از روستاهای مجاور به صورت چهره به چهره با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی دیدار و مشکلات شأن را بیان کنند که این امر نیز در زمره برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در شهرستان خواهد بود.

اهمیت شرایط آب

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه هر عرصه‌ای که کاری بر زمین وجود داشته باشد، در واقع بسیج سازندگی خود را موظف می‌داند تا در راستای خدمت رسانی به مردم حضور پیدا کند، تاکید کرد: پیرو این سیاست و طبق تاکید فرماندهی سپاه استان سمنان، مقوله مهم آب و خشکسالی و خدمات عمرانی به خصوص به روستاهای محروم در دستور کار بسیج سازندگی قرار خواهد گرفت تا بتوانیم مشکلات کم آبی روستاها را کاهش دهیم.

خوشقدم با بیان اینکه محرومیت زدایی از مهمترین عرصه‌های خدمت بسیج سازندگی است، گفت: بحث ساخت منازل محرومان مجموعه بسیج سازندگی در حال کمک است و کارهایی همین حالا نیز در مناطقی مانند شهرک شهید بهشتی و حومه شهر شاهرود در حال اجرا است و سپاه نیز از لحاظ امکانات کمک‌هایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بالا بردن روحیه جهادی یکی از اهداف مهم برگزاری طرح‌های جهادی است، افزود: تقویت روحیه جهادی به خصوص در بین جوانان و دانشجویان و… می‌تواند در آینده که این افراد وارد مناسب دولتی و اجرایی و بخش خصوصی و… می‌شوند، بسیار مؤثر باشد زیرا اهمیت خدمت رسانی به مردم در بین افراد بسیار خوب درک خواهد شد.

کد خبر 5482460

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی بسیج بسیج سازندگی سپاه استان سمنان عید فطر 1401 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا گرد و غبار روز معلم آمار کرونا خراسان رضوی بارش باران فطریه ایلام ماه رمضان 1401 هفته بسیج سازندگی فرمانده سپاه شاهرود برنامه های هفته اقتصاد مقاومتی شهرستان شاهرود استان سمنان برنامه ها روز شنبه خواهد شد گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل، عباس نوظهور در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۵۰۷ میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی از قبیل مسکن، راه، آب‌رسانی، سیل‌بند، مدرسه، آسفالت، مسجد و... هزینه کرده است.
وی افزود: در سال ذکر شده ۱۳۵ مسکن مددجویی با هماهنگی کمیته امداد ساخته شد و همچنین ۶۵ کیلومتر راه روستایی احداث و تحویل هم‌وطنان شد.
رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۳۶ مورد آب‌رسانی در روستا‌های استان انجام شد، اذعان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در طی سال جاری به ۵۰۸ روستا آب شربِ پایدار وصل خواهد شد، و همچنین قرار است مطابق پیش‌بینی انجام شده، در مجموع ۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان اردبیل از جمله ساخت هزار واحد مسکن ملی هزینه شود.
نوظهور به فعالیت‌های گسترده گروه‌های جهادی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲هزار و ۴۰۰ گروه جهادی با تخصص‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها هستند.
رییس بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های این سازمان هم‌زمان با هفته گرامیداشت بسیج سازندگی، تشریح کرد: طی این ایام قرار است گروه‌های جهادی اعم از علمی، آموزشی، خدماتی، بهداشتی، درمانی، دامپزشکی و... در مناطق عشایری و روستایی حاضر شده و خدمات ارائه کنند.
نوظهور ادامه داد: طی این ایام ۲۵ واحد مسکن مددجویی، احداث ۱۰ کیلومتر جاده روستایی، تحویل طرح آب‌رسانی در ۷ نقطه، ۴ سیل بند، ۱۵ مدرسه، کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد