Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گفته متخصصان، هفت ساعت خواب شبانه روزی، برای افراد در سنین ۴۰ سالگی و بالاتر ایده‌آل است.

به‌ گزارش ایران اکونومیست، خواب نقش مهمی در فعال کردن عملکرد شناختی و حفظ سلامت روانی داشته و با حذف مواد زائد از مغز، به حفظ سلامت این عضو بدن کمک می‌کند.

به‌ گفته متخصصان، با افزایش سن، اغلب شاهد تغییراتی در الگوهای خواب خود از جمله مشکل در به خواب رفتن و کاهش کمیت و کیفیت خواب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور می‌شود که این اختلالات خواب ممکن است منجر به زوال شناختی و اختلالات روانی در افراد میانسال و سالمند شود.

بر اساس داده‌های یک مطالعه جدید، متخصصان انگلیسی و چینی داده‌های نزدیک به ۵۰۰ هزار بزرگسال ۳۸ تا ۷۳ ساله را از Biobank انگلیس بررسی کردند. از شرکت‌کنندگان در مورد الگوهای خواب، سلامت روان و رفاه آنها سوال شده و در یک سری تست‌های شناختی نیز شرکت کردند.

با تجزیه و تحلیل داده‌ها، متخصصان دریافتند که خواب ناکافی یا بیش‌ازحد، با اختلال در عملکرد شناختی مرتبط است. هفت ساعت خواب در شب، مقدار بهینه خواب برای عملکرد شناختی و همچنین سلامت روانی بود، به‌طوری‌ که افراد در صورت خواب طولانی‌تر یا کوتاه‌تر، علائم بیشتری از اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کردند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، پروفسور "باربارا ساهاکیان" از دپارتمان روانپزشکی دانشگاه کمبریج و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: خواب خوب شبانه در تمام مراحل زندگی به‌ویژه با افزایش سن مهم است. یافتن راه‌هایی برای بهبود خواب می‌تواند برای کمک به افراد در میانسالی در حفظ سلامت روان و جلوگیری از زوال شناختی، به ویژه برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و زوال عقل، حیاتی باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: خواب ، میانسالی ، سلامت روان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خواب میانسالی سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی

  به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر رادمنش با بیان اینکه در مکتب طب سنتی ایران چیدمان تغذیه بر اساس فصل، سن، محل زندگی و مزاج اشخاص متفاوت است، اما یکسری تدابیر عمومی نیز وجود دارد که رعایت آنها به حفظ سلامت همه افراد­ کمک می‌کند؛ تاکید کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری یکی از اصول مهم تغذیه به شمار می‌آید، زیرا رعایت نکردن آن موجب تداخل و اختلال در هضم و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. دکتر رادمنش همچنین داشتن نظم در ساعات غذا خوردن را یکی از مهمترین آداب تغذیه صحیح دانست و بر ایجاد فاصله کافی بین وعده شام و خوابیدن تاکید کرد. وی افزود: طب ایرانی، طب کلی نگر است و پزشکان متخصص طب ایرانی بر اساس شرایط هر فرد، دستورهای خاصی را به وی ارائه می‌دهند. در طب ایرانی پیشگیری از بیماری با رعایت اصول ششگانه حفظ سلامتی جز قوانین بنیادین می‌باشد. این اصول عبارتند از آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، نگهداری مواد لازم و دفع مواد زاید و حالات روحی و روانی که در این میان ورزش و تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این پزشک و متخصص طب ایرانی ادامه داد: ورزش اصولی، عامل مهمی برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود و برای آن فواید زیادی ذکر شده است. به نظر برخی از حکما، چون ابن سینا، عامل ورزش در حفظ سلامتی، بر همه عوامل حتی تغذیه، تقدم دارد و برای اینکه از فعالیت‌های بدنی بیشترین فایده نصیب افراد شود، ورزش‌های متناسب با هر فرد پیشنهاد شده است. وی افزود: فعالیت بدنی منظم و متناسب با سن و شرایط جسمانی، فواید بی‌شماری برای سلامت جسم و روان دارد. تشویق اعضای خانواده به انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های گروهی، متناسب با شرایط افراد خانواده می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در خانه حاکم کند. ­ وی در پایان گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند