Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@16:37:51 GMT

رایزنی تلفنی زلنسکی و بنت درباره اصلیت یهودی هیتلر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۶۱۳

رایزنی تلفنی زلنسکی و بنت درباره اصلیت یهودی هیتلر

به گزارش سرویس بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی یک تماس تلفنی در خصوص اظهارات اخیر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درباره «آدولف هیتلر» گفت‌وگو کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه هفته جاری با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را به حمایت از «نئونازی‌های» اوکراین متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آن نیز، لاوروف روز یکشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) در گفت‌وگو با شبکه ایتالیایی «مدیاست» در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالیکه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خود یک یهودی است، روسیه می‌گوید لازم به «نازی‌زدایی» اوکراین است، گفت که هیتلر نیز اصالت یهودی داشته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی در ویدئویی که اوایل صبح امروز منتشر کرد، تصریح کرد که اظهارات سرگئی لاوروف، خشم تمام جهان را برانگیخت و «ننگین و غیرقابل قبول است».

اظهارات لاوروف خشم صهیونیست‌ها را به شدت برانگیخت و پس از آن، «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی به اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درباره اصالت «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی واکنش نشان داد.

رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه عبری «هاآرتص» در واکنش به اظهارات لاوروف گفت: «من از سخنان وزیر امور خارجه روسیه شوکه شدم. این اظهارات مرا بسیار عصبانی کرد و باعث اشمئزاز من شد.»

اسحاق هرتزوگ در بخش دیگری صحبت‌هایش با اتهام‌زنی به وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: «لاوروف ترجیح داد که دروغ‌های ناگواری را که بوی‌ یهودستیزی می‌دادند، [در میان مردم] بپراکند. من از او انتظار دارم که عقب‌نشینی و عذرخواهی کند.»

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم طی پستی در توئیتر اظهارات وزیر خارجه روسیه  را «شرم آور و نابخشودنی و یک خطای تاریخی وحشتناک» خواند و نوشت: «یهودیان در هولوکاست خود را نکشتند؛ متهم کردن خود یهودیان به یهودستیزی، پایین‌ترین سطح نژادپرستی علیه یهودیان است.»

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی «ضدتاریخی» است و «تا حد زیادی، دلیل حمایت دولت فعلی اسرائیل از رژیم نئونازی در کی‌یف» را توضیح می‌دهد.»

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ولودیمیر زلنسکی گفت وگوی تلفنی آدولف هیتلر اوکراین امور خارجه روسیه رژیم صهیونیستی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا درباره موضوعات چندجانبه که روزهای آینده در دستور کار سازمان ملل قرار خواهد گرفت، بحث و رایزنی خواهند کرد.

به گفته این مقام روس که خبرگزاری تاس به نام و جایگاه او اشاره نکرده «سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در دوم ماه مه به استانبول ترکیه سفر خواهد کرد؛ این سفر دور دیگری از مشورت‌های دوجانبه درباره موضوعات چندجانبه سازمان ملل است.

پیش از این ورشینین با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در روسیه برای بحث در مورد دسترسی بلامانع محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی به بازارهای جهانی در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین امنیت غذایی جهانی، دیدار کرد.

مقامات روسیه و ترکیه همچنین درباره وضعیت کنونی منطقه، جنگ غزه و به طور کلی در تحولات غرب آسیا با محوریت بحث در مورد این مشکلات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی تبادل نظر کردند.

کد خبر 6093738

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • حالا وقت توافق است
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند