Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با ورود دستگاه قضایی از ویلاسازی در حدود 4 هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی در ارتفاعات جاده چالوس جلوگیری شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسین فاضلی هریکندی افزود: اوایل سال جاری خبری واصل شد که در روستای خوش آب و هوای «پورکان» در جاده چالوس، اقدام به زمین خواری و کوه خواری شده و عده‌ای به قصد ساخت و ساز در منابع طبیعی، شروع به تفکیک اراضی کرده اند که رفع تصرف از آن، به مطالبه عمومی مردم استان تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که در پی این گزارش موضوع با قید فوریت در دستور کار قرارگاه صیانت از بیت المال دادگستری کل استان البرز قرار گرفت اضافه کرد: بعد از بررسی‌ها مشخص شد، حدود سه سال پیش موضوع ملی بودن این اراضی اعلام شده است، ولی به علت اعتراض مالکان و لزوم رسیدگی و اخذ نظر هیات نظارت موضوع ماده 33 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع که مطابق قانون مرجع قانونی برای رسیدگی به این امر بوده، موضوع منتهی به اتخاذ تصمیم نشده که افراد سودجو نیز از این فرصت سوءاستفاده کرده و با هدف تفکیک و ویلاسازی، اقدام به تصرف اراضی ملی و قسمتی از دامنه کوه کرده اند.
فاضلی هریکندی ادامه داد: با ورود دستگاه قضایی و پیگیری‌های انجام شده، به سرعت هیات مزبور که مرجع قانونی این امر و دبیرخانه آن نیز در سازمان جهاد کشاورزی استان مستقر است، تشکیل و حکم به ملی بودن اراضی موصوف صادر کرد و متعاقب آن با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، ضمن قلع و قمع مستحدثات ایجادشده، اراضی مذکور توسط یگان حفاظت اراضی اداره کل منابع طبیعی استان البرز رفع تصرف و از تفکیک، تخریب و ویلا سازی در حدود 4هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی جلوگیری شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویلاسازی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | گفتگوی بامزه محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901004

دیگر خبرها

  • ببینید | گفتگوی بامزه محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت