Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@04:21:01 GMT

پکن: واشنگتن اصل چین واحد را رعایت کند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۴۱۳۶

پکن: واشنگتن اصل چین واحد را رعایت کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز خود اعلام کرد که تایوان بخش جدایی ناپذیر خاک این کشور است و آمریکا و کشورهای دیگر باید از دخالت در امور داخلی پکن دست بردارند.

ژائو در این باره گفت: ایالات متحده و سایر کشورهای مرتبط باید از مداخله در امور داخلی چین دست برداشته و اصل چین واحد را اکیداً رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، واشنگتن اخیراً شروع به بازی با «کارت تایوان» کرده است و با برخی کشورها همکاری می‌کند تا تنش پیرامون مسئله تایوان ایجاد کند که این مسئله صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر می‌اندازد.

وی همچنین ادامه داد که وضعیت در تنگه تایوان در حال حاضر دور جدیدی از تنش را تجربه می‌کند که علت اصلی آن «تبانی بین مقامات تایوان و ایالات متحده» است.

آمریکا اخیراً به اقدامات تنش زای خود در قبال تایوان شدت بخشیده است. در همین رابطه روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در گزارشی نوشت که مقامات آمریکا و انگلیس برای اولین بار مذاکراتی را با محوریت چگونگی همکاری نزدیک تر در جهت کاهش احتمال جنگ با چین بر سر تایوان و بررسی طرح‌های احتمالی درگیری، برگزار کردند.

همچنین حضور نظامی ارتش آمریکا در منطقه، حضور و عبور ناوهای جنگی نیروی دریایی این کشور از تنگه راهبردی تایوان و همچنین پرواز جنگنده‌های آمریکایی در آسمان منطقه یادشده، دو چندان شده است.

ناگفته نماند که روند ارسال تسلیحات آمریکایی به تایوان نیز بیش از پیش شدت گرفته است. همه این موارد موجب اعتراضات شدید و چندباره پکن مبنی بر نقض اصل چین واحد توسط واشنگتن شده است.

آمریکا و متحدانش در راستای سیاست «ایندوپاسیفیک» واشنگتن قصد دارند تا با به چالش کشیدن پکن از طریق تحریک مناطق حدایی طلب در این کشور، مانع از افزایش قدرت چین شوند.

این تحریکات پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، شدت بیشتری یافته است.

کد خبر 5482555 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: ژائو لیجیان چین پکن وزارت خارجه چین تایوان تنگه تایوان ایالات متحده امریکا واشنگتن ایندوپاسیفیک سیاست چین واحد اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی عراق فلسطین ایالات متحده امریکا جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین مسجدالاقصی مسکو آخرین اخبار اوکراین ترکیه ولادیمیر پوتین عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به تل‌آویو بار دیگر به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که واشنگتن همچنان مخالف آغاز عملیات نظامی علیه شهر رفح در جنوب غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد. بلینکن ساعاتی پیش با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

پیش از این نتانیاهو تأکید کرده بود که «تحت هر شرایطی» ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آورگان فلسطینی تبدیل شده، حمله خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094355

دیگر خبرها

  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم