Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ضمن توصیف پدیده‌های مورد انتظار هواشناسی گفت: تشدید ناپایداری‌های جوی همچون تندباد، بارش تگرگ و صاعقه از اواخر وقت جمعه ۱۶ اردیبهشت تا قبل از ظهر یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. - اخبار استانها -

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: بر اساس نقشه های هواشناسی به دلیل تداوم ناپایداری‌های جوی در منطقه، همچنان تا اواسط هفته آینده آسمان اغلب مناطق استان در بیشتر ساعات نیمه ابری تا ابری بوده و به لحاظ شرایط فصلی و محلی در برخی مناطق بارش باران (غالباً بصورت رگبار و رعدوبرق) پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از عصر امروز با ورود سامانه بارشی به استان، ناپایداری‌های جوی تشدید شده و در برخی مناطق (به‌ویژه از عصر جمعه تا صبح یکشنبه) میزان بارش قابل توجه خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: لذا ضمن تاکید به هشدار هواشناسی (شماره 12- سطح زرد)، در برخی نقاط مستعد استان آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، اصابت صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

وی عنوان کرد: از نظر دمایی طی امروز تا بعد از ظهر فردا وزش باد گرمیج (گاهی با سرعت تند) سبب افزایش نسبی دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان شده؛ اما از عصر فردا با نفوذ جریانات مرطوب خزری دمای هوا در سطح استان بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان بطور نسبی کاهش یافته و هوای خنک تا اواخر هفته آینده در سطح استان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ضمن توصیف پدیده‌های مورد انتظار هواشناسی گفت: تشدید ناپایداری‌های جوی از اواخر وقت جمعه 16 اردیبهشت تا قبل از ظهر یکشنبه 18 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

هشدار زرد هواشناسی برای استان سمنان؛ احتمال جاری شدن رواناب و سیل وجود داردهواشناسی سیستان و بلوچستان نسبت به احتمال وزش باد و بارش باران هشدار دادهشدار سطح زرد هواشناسی در استان اردبیل صادر شد

محمدی ادامه داد: بارش باران(گاهی توام با رگبار و رعد و برق) در مناطق مستعد بارش تگرگ، در ارتفاعات کوهستان سبلان بارش برف و تند باد لحظه‌ای در استان مناطق مرکزی و جنوبی استان را تحت تاثیر قرار داده و آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال اصابت صاعقه بویژه بویژه در نواحی کوهپایه ای استان و جاری شدن سیلاب موقتی دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: توصیه ما به هم‌استانی‌ها این است که عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و اجتناب از چرای احشام در دامنه‌ها و ارتفاعات مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/144/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناپایداری های جوی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تندباد و بارش شدید باران در شهرهای جنوبی استان ایلام

دریافت 12 MB کد خبر 6098786

دیگر خبرها

  • تندباد و بارش شدید باران در شهرهای جنوبی استان ایلام
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • صدور ششمین هشدار هواشناسی سطح زرد
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان