Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرنیان با اعلام خبر عرضه ماکارونی با قیمت جدید آرد، گفت: قیمت ها کنترل می‌شوند، اما در دنیا یک عده عواملی وجود دارد که به کشور ما ارتباطی ندارد و تحولات جهانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صابر پرنیان، در گفت‌وگو با تبریزبیدار در خصوص علت کمبود ماکارونی اظهار داشت: افزایش قیمت آرد صنف و صنعت و همچنین تعطیلات چند روزه باعث تلاطم قیمت ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکارونی تا چند روز آتی به حد کافی در فروشگاه ها با قیمت جدید تامین خواهد شد.

کمبود روغن رفع می شود

وی در خصوص کمبود روغن خوراکی در فروشگاه ها نیز گفت: قیمت روغن فعلا افزایش نیافته و با پیگیری صورت گرفته از وزارت صمت و دیگر متولیان، قول داده اند که تا چهار پنج روز آینده کمبود روغن رفع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: دلیلی برای کمبود روغن وجود ندارد اما قیمت روغن متاثر از جنگ اوکراین و روسیه است چرا که ۳۰ درصد دانه های روغنی در دنیا در این دو کشور تولید می‌شود و در دنیا با افزایش تقاضا برای روغن وکمبود تولید مواجه هستیم.

پرنیان تصریح کرد: در این شرایط هم در بازار استرس ایجاد شده و هم میل به قاچاق افزایش یافته است چون قیمت در کشورهای اطراف به شدت افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سوال دیگر تبریزبیدار مبنی بر اینکه چرا قیمت ها کنترل نمی‌شود، گفت: قیمت ها کنترل می‌شوند، اما در دنیا یک عده عواملی وجود دارد که به کشور ما ارتباطی ندارد و تحولات جهانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه‌ داد: در حال حاضر در تمام کشورهای دنیا قیمت مواد غذایی به خصوص مواد غذایی مرتبط با روغن، شکر و آرد افزایش یافته است چون در دو کشور تامین کننده این مواد جنگ افتاده است.

قاچاق و رواج بازارهای غیررسمی با افزایش قیمت جهانی

پرنیان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت، جهانی است، افزود: وقتی قیمت این مواد در کشور‌های اطراف چند برابر قیمت داخلی است، به سمت قاچاق و بازارهای غیررسمی سوق داده می شود و قاچاق نیز طوری است که نمی شود جلوی آن را به صورت فیزیکی گرفت و سخت است.

وی با تاکید براینکه ما در تداوم تولید ماکارونی مشکلی نداریم اظهار داشت: گندم ۲۶۰۰ تومانی به گندم حدودا ۱۲۰۰۰ تومانی تبدیل شده است. پایه اصلی ماکارونی نیز آرد است. اما بیشتر تحولات جهانی در افزایش قیمت و تلاطم بازار به خصوص در موادغذایی تأثیر دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تحولات جهانی افزایش قیمت کمبود روغن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم.

مریم جلالی امروز یکشنبه ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌ دستی زنجیره هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی افزود: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌ دستی، گردشگری، شیلات، لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت ها و دارایی هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان این حوزه در کشور و  سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی