Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل راهکار تجارت پویا سورنا، اصل و بنیان را تجاری سازی توانمندی و دستاوردهای دانشگاهی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بسیاری از دانشگاهها، اساتید و ساختارهای دولتی در حال برنامه ریزی برای انجام این اتفاق هستند اما این مدل در کشور ما خیلی جا افتاده نیست و این موضوع یک مساله جدید است.

به گزارش روز پنجشنبه ستاد نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، محمد رضا علومی مدیر عامل راهکار تجارت پویا سورنا به عنوان کارگزار فن بازار منطقه‌ای یزد گفت: در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی سراسر کشور توانمندی ها و استعدادهای بالقوه بسیاری وجود دارد و بیشتر این مراکز این توان را دارند که با برنامه ریزی درست به درآمدزایی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رویکرد کلاسیک و سنتی که در دانشگاه‌ها از سمت دولت و هیئت امنای آن وجود دارد از لحاظ آیین نامه‌های دانشگاهی و نگاه دستگاه‌های دولتی به این سمت پیش می‌رود که کارهای پژوهشی، استعدادها و پایان نامه هایی که کار می‌شود عموماً به صورت یکبار مصرف، غیر کاربردی و بلامصرف است، تجربه نشان داده که تکرار پذیری پروژه‌ها، مدنظر دانشجویان و متولیان دانشگاه‌ها نیست.

علومی  ادامه داد: فلسفه تجاری سازی و توسعه تکنولوژی این است که یک موضوع یا توانمندی را تکرار پذیر کنیم اینجاست که ارزش افزوده و ثروت مادی و معنوی ایجاد می‌شود. دلیل برگزاری نشست تجاری سازی دستاوردهای دانشگاهها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، شناسایی ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها و بالفعل کردن آن برای دستیابی به منابع ثروت است.

وی یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه نشستی با محوریت بررسی موضوعاتی مانند مروری بر ساختار و خدمات دفاتر انتقال فناوری دانشگاهی و ارائه تجربیات در حوزه تجاری سازی و انتقال فناوری های دانشگاهی، چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ناحیه نوآوری پردیس برگزار خواهد شد.

مدیر عامل راهکار تجارت پویا سورنا گفت: اصل و بنیان، تجاری سازی توانمندی و دستاوردهای دانشگاهی است که ما آن را در اختیار داریم و خوشبختانه بسیاری از دانشگاهها و اساتید و ساختارهای دولتی در حال برنامه ریزی برای انجام این اتفاق هستند اما این مدل در کشور ما خیلی جا افتاده نیست و این موضوع یک مساله نو و جدید است.

علومی تاکید کرد: شبکه فن بازار ملی ایران تجربه بسیار خوبی در زمینه تجاری سازی در حوزه نوآوری و فناوری دارد. قرار است در این نشست تجارب خوبی که در حوزه تجاری سازی در شرکت های دانش بنیان، فناور، نوآور، استارتاپ ها و دانشگاه‌ها وجود دارد با حضور تعدادی از بروکرها از جمله شرکت سورنا به عنوان کارگزار یزد به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: این تجارب شامل موارد داخلی و بین المللی به روز در زمینه تجاری سازی است و چند نمونه موردی نیز در این نشست ارائه خواهد شد. همچنین تجارب شبکه فن بازار و کارگزاران این شبکه نیز ارائه خواهد شد.

علومی گفت: مدعوین این نشست نمایندگان دانشگاه‌ها، به ویژه معاونان پژوهشی، مدیران ارتباط با صنعت، مدیران دفاتر انتقال فناوری یا نوآوری، مدیران مراکز نوآوری و تعدادی از بروکر ها و کارگزارهای شبکه ملی فن بازار هستند.

همزمان با برپایی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، نشست «بررسی راهکارها و ارائه تجربیات در انتقال فناوری دانشگاه ها» با هدف تجاری سازی دستاوردهای دانشگاهها به همت کارگزار فن بازار منطقه ای یزد در یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس ۲۰۲۲» برگزار می‌شود.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پایان نامه دانشجویی ، پژوهش ، دانشگاه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پایان نامه دانشجویی پژوهش دانشگاه انتقال فناوری تجاری سازی دانشگاه ها فن بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ماموریت اصلی این دانشگاه کمک به اشتغال است، گفت: در این راستا از سال گذشته طرح " آباد" یا آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در استان کردستان آغاز شده است.

دکتر شاهین فکور افزود: در قالب این طرح دوره‌های مکمل تخصصی برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و با هدف رفع خلاء‌های مهارتی دانشگاهی و با محوریت نیاز‌های بازار برگزار می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در قالب این طرح تفاهمنامه‌ای با دانشگاه کردستان منعقد شده و شرکت کنندگان در پایان ضمن دریافت گواهینامه به بازار کار نزدیکتر می‌شوند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با اشاره به راه اندازی مرکز کاریابی تخصصی با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توسط این دانشگاه گفت: مجوز اولین مرکز کاریابی تخصصی با هدف آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با بازار کار در شهرستان بیجار اخذ شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

دکتر شاهین فکور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه برای کمک به اشتغال پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با سود چهار درصد و تنفس باز پرداخت یکساله است که در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال در استان کردستان به دانشجویان، دانش آموختگان و متقاضیان پرداخت شده است و تلاش می‌کنیم این آمار در سال جاری افزایش یابد.

وی به افزایش ۲۳ درصدی پذیرش دانشجو در سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: هزار و ۷۹۰ نفردر سال گذشته در این دانشگاه پذیرش شدند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با اشاره تاسیس رشته‌های جدید تحصیلی در این دانشگاه متناسب با نیاز بازار کار گفت: در سال گذشته ۳۶ رشته جدید به این دانشگاه اضافه شد.

هم اکنون سه هزار و ۳۵۰ نفر در ۹ واحد دانشگاهی علمی و کاربردی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم