Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که آمریکا ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را توقیف کرده است، اداره بازرسی این کشور در امور افغانستان اظهارداشت که ۷۰ درصد افغان‌ها توانایی تامین نیازهای اولیه خود را ندارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» در گزارشی اعلام کرد که هفتاد درصد خانواده‌های افغان توانایی تأمین نیازهای اولیه خود را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش افزود که خشک‌سالی شدید و تأثیرات جنگ اوکراین بر نرخ مواد غذایی و سوخت، وضعیت بشری را در افغانستان وخیم‌تر کرده است.

در بخشی از گزارش سیگار به نقل از واحد اطلاعاتی امور بشردوستانه وزارت خارجه آمریکا آمده است که پس از حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان، بیش از 24 میلیون و 400 هزار نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

همچنین در این گزارش آمده است که در سال 2021 پیش از به قدرت رسیدن طالبان، دستکم 18 میلیون و 400 هزار نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشتند.

طومار 410 هزار چینی برای آزادی دارایی‌های افغانستانچین بار دیگر خواستار لغو تحریم‌ها وآزاد سازی دارایی‌های افغانستان شدطالبان: آمریکا برای رفع تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌های افغانستان اقدام کند

سیگار گفته است که بسیاری از تجهیزاتی که به ارزش 18 میلیارد و 600 میلیون دلار از سال 2005 در اختیار نیروهای افغانستان قرار داده شده بود، در عملیات جنگی تخریب شده‌اند.

بر اساس این گزارش، حدود 4300 عضو نیروهای هوایی حکومت پیشین افغانستان از جمله 33 خلبان به طالبان پیوسته‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان دارایی های افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند

ایتنا - نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس، که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها اپلیکیشن تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند.
این نظرسنجی که در ماه مارس انجام شده است، نشان می‌دهد ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تیک‌تاک یک تهدید امنیتی برای ایالات متحده است.

حدود ۵۲ درصد هم گفته‌اند استفاده از آن را به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی» متوقف کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنش‌ بین ایالات متحده و چین بر سر این رسانه اجتماعی محبوب که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، افزایش یافته است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند، اما این تلاش‌ها با چالش‌های حقوقی روبرو شد.

بسیاری از مقام‌های آمریکا معتقدند تیک‌تاک خطرات امنیت ملی دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی‌اش را به پکن بدهد.

کنگره آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، یا باید آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند، یا فعالیتش در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

این مصوبه هفته گذشته با امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل شد.

رویترز پنجشنبه گذشته از قول منابع آگاه گزارش داد که بایت‌دنس ترجیح می‌دهد به‌جای فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی، این برنامه را در ایالات متحده تعطیل کند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان