Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، روسیه دیروز اعلام کرد که مسیرهای بشردوستانه خارج از کارخانه فولاد از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به وقت مسکو (۹:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به وقت تهران) در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت، با توقف حملات برای تسهیل آن، باز خواهد شد.

به گزارش رویترز، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که کریدورهای بشردوستانه واقعا امروز کار می‌کنند و حمله نیروهای روسیه به این نیروگاه را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مقامات اوکراینی می‌گویند که درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. اینا سووسون، یک نماینده پارلمان، گفت که آمادگی‌ها برای تخلیه غیرنظامیان وجود دارد، اما او اشاره کرد که حمله روسیه به آزوفستال متوقف نشده است. ارتش در عین حال می‌گوید روسیه در تلاش است تا مدافعان باقی مانده در نیروگاه را نابود کند.

لحظه به لحظه با آخرین گزارش‌ها و تصاویر جنگ روسیه - اوکراین

به گفته یک سیاستمدار اوکراینی، دیروز، ۳۴۴ نفر که بیشتر آنها، زنان، کودکان و افراد مسن بودند  با حمایت سازمان ملل و صلیب سرخ از منطقه ماریوپل تخلیه شدند. آنها اواخر شب گذشته وارد زاپوریژیا شدند، اما این افراد پناه گرفتگان در کارخانه فولاد نبودند و در نقاط دیگر گرفتار شده بودند.

کد خبر 674399 برچسب‌ها روسیه - اوکراین روسیه اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین روسیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند