Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-09@03:00:29 GMT

کاراته ناشنوایان ایران نایب قهرمان شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۴۹۰۷

کاراته ناشنوایان ایران نایب قهرمان شد

در پایان سومین روز از بازی‌های المپیک ناشنوایان که در شهر کاشیاس دوسول برزیل در حال برگزاری است، تیم کاراته زنان و مردان ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز نایب قهرمان این رقابت‌ها شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران اکونومیست به برزیل، محسن عاشوری در خصوص عملکرد تیم کاراته زنان و مردان در بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان، اظهار کرد: در این دوره از بازی‌ها ۳۰ کشور در مسابقات کاراته زنان و مردان شرکت کرده بودند که تیم ایران با کسب (۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز) و در مجموع با ۱۰ مدال بعد از تیم اوکراین در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم‌های ونزوئلا و ژاپن به ترتیب سوم و چهارم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تیم ایران با ۱۵ ورزشکار (۶ مرد و ۹ زن) در کاتا و کومیته انفرادی و تیمی شرکت کرده بود که عملکرد ورزشکاران راضی کننده بود و انتظارات را برآورده کردند.

عاشوری خاطرنشان کرد: من برای دومین بار در رقابت‌های کاراته ناشنوایان حضور داشتم و تصور نمی‌کردم که سطح کیفی مسابقات تا این حد بالا باشد.

سرپرست تیم ملی کاراته ناشنوایان ضمن تشکر از زحمات رئیس فدراسیون ناشنوایان، خاطرنشان کرد: تیشه گران و سایر همکاران وی در فدراسیون برای ارتقاء جایگاه ورزش ناشنوایان طی چند سال گذشته زحمات زیادی کشیده‌اند و پوشش این تعداد رشته و برگزاری اردوهای متعدد کار بسیار سختی است. هر چند مطالبات ورزشکاران و مربیان از این فدراسیون زیاد است، اما باید به این مساله واقف باشیم که فدراسیون دارای تنگناهای زیادی است که ضرورت دارد وزارت ورزش و جوانان از نظر اعتباری نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد تا در تداوم موفقیت‌ها با مشکل خاصی مواجه نشود.

عاشوری همچنین از رغبتی سرپرست کاروان ایران در المپیک ناشنوایان که امکانات خوبی را برای ورزشکاران ناشنوا فراهم کرده است، تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به عملکرد خوب کاراته کاران در بازی‌های المپیک، گفت: هر چند برخی از ورزشکاران به دلیل عدم حضور در مسابقات برون مرزی و نداشتن تجربه کافی در کسب مدال بی دقتی کردند، اما عملکردشان راضی کننده بود و برای کسب مدال به سختی رقابت کردند.

عاشوری در پایان خاطرنشان کرد: این فدراسیون‌ جدا از فدراسیون‌ کاراته نیست، با همکاری این دو فدراسیون سعی خواهیم کرد تیم قدرتمند و خوبی را برای المپیک ۲۰۲۵ که به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد، آماده کنیم و به نتایج بهتر از برزیل دست پیدا کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: المپیک ناشنوایان ، بازیهای المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان برزیل ، کاراته ناشنوایان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: المپیک ناشنوایان کاراته ناشنوایان المپیک ناشنوایان کاراته ناشنوایان بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردارى گرگان نايب قهرمان غرب آسيا شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم شهرداری گرگان در دیدار سوم فینال سوپر لیگ غرب آسیا امشب چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در بیروت مقابل تیم الریاضی لبنان به میدان رفت.

شاگردان مصطفی هاشمی با ترکیب ارسلان کاظمی، امیرعلی قلی‌زاده، سینا واحدی، ویل چری و دایموند لوویس این دیدار را آغاز کردند.

بازیکنان شهرداری گرگان نیمه اول را با نتیجه ۵۴ بر ۳۸ به رختکن رفتند و در نهایت با نتیجه ۱۰۰ بر ۷۸ این بازی را واگذار کردند.

نتایج چهار کوارتر این دیدار به شرح زیر است:
کوارتر اول: ۳۰ بر ۲۱ / الریاضی 
کوارتر دوم: ۲۴ بر ۱۷ / الریاضی 
کوارتر سوم: ۲۲ بر ۱۶ / الریاضی 
کوارتر چهارم: ۲۴ - ۲۴

به این ترتیب الریاضی لبنان ۲ بر یک شهرداری گرگان را در سری فینال سوپر لیگ غرب آسیا شکست داد تا همانند فصل قبل این مسابقات، با شکست دادن شهرداری گرگان برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

نتایج سه بازی این دو تیم در سری فینال سوپر لیگ غرب آسیا:

الریاضی لبنان ۹۵ - ۶۰ شهرداری گرگان
شهرداری گرگان ۹۵ - ۸۵ الریاضی لبنان
الریاضی لبنان ۱۰۰ - ۷۸ شهرداری گرگان

دیگر خبرها

  • شهردارى گرگان نايب قهرمان غرب آسيا شد
  • ناصر میرواحدی درگذشت + سوابق
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی درگذشت
  • شانس بالای ایران برای تصاحب مدال‌های طلای آمریکا و ژاپن
  • کرواسی انتخاب لوپز برای کسب پنجمین طلای المپیک
  • تانک روس قهرمان شد و غش کرد!
  • دختران کردستان نایب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان ایران شدند
  • تیم «امین حزباوی» مربی نایب قهرمان جام جهانی را می‌خواهد
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم