Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:03:45 GMT

رفع تصرف بیش از ۹ هزار مترمربع از اراضی ملی در کیاسر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۱۲۶

رفع تصرف بیش از ۹ هزار مترمربع از اراضی ملی در کیاسر

به گزارش خبرگزار فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد:  درپی تاکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص حفظ و حراست از اراضی ملی و همچنین با پیگیری‌ها و دستورات متعدد در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان به تمام روسا و دادستان‌ها در برخورد با متجاوزین به اراضی ملی، با دستور به موقع رییس حوزه قضایی کیاسر ۹ هزار و ۳۰۰ متر مربع از اراضی ملی درمنطقه چهار دانگه بخش کیاسر رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این اراضی باارزش توسط افراد سود جو مورد تصرف قرار گرفته بود که با استناد تبصره ذیل ماده ۵۵ و در راستای حفظ انفال با همکاری ادارات مرتبط از جمله منابع طبیعی و نیروی انتظامی، اراضی مورد نظر رفع تصرف و به عرصه ملی بازگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: جلوگیری از هرگونه تعرض، تعدی و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز پیشگیری از آن عزم و اراده جدی مدیران همه دستگاه‌های ذی ربط را می‌طلبد و آزاد سازی تصرفات غیرقانونی انجام شده از اراضی ملی و طبیعی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان مازندران است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۸/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری مازندران اراضی ملی کیاسر اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در حدود ۶۰ سال، زباله بهشهر و شهر‌های همجوار در زمینی در مجاورت این شهرستان دفن شده و موجبات اذیت و آزار مردم منطقه را فراهم کرده بود که با تصمیم شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری ‌پس از نیم قرن ساماندهی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر‌اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، اظهار داشت: براساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله به صورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به اینکه از امروز کوچک‌ترین زباله‌ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولین شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره‌مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد