Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، محمد حسنی سعدی سخنگوی بورس کالا در بخش خبری شبکه خبر در خصوص عرضه خودروی شاهین و کارا در بورس کالا به سوالات زیر پاسخ داد.

هم اکنون وضعیت خودروی شاهین در بورس کالا چگونه است؟

از زمانی که بورس کالا برای عرضه خودرو‌ها اعلام آمادگی کرده، دو شرکت تمایل به عرضه تولیدات خود در بورس کالا کردند، یکی سایپا که خودروی شاهین خود را در کمیته بورس کالا پذیرش کرد و در این کمیته مورد تایید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مقرر شد، از ۲۰ هزار خودرویی که قرار است این شرکت امسال تولید شود، ۱۶ هزار خودرو در بورس کالا عرضه شود. هم اکنون کار‌هایی اداری آن انجام شده، اما تاریخی برای عرضه نهایی این خودرو اعلام نکردیم و در حال سپری کردن مراحل نهایی است.

خودروی دیگر، خودروی کارا از سوی گروه بهمن است. این خودرو نیز در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده ۱۵ هزار خودرو تولید خواهد کرد که از این میان ۷هزار و ۵۰۰ خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود.

در صورتی که خودرو سازی سایپا از عرضه خودرو در بورس کالا امتناع کند، مشمول جریمه می‌شود؟

میان بورس کالا و شرکت‌های خودرویی، فقط توافقی در راستای عرضه تولیدات خودرویی در بورس کالا صورت گرفته و عرضه کننده می‌تواند در صورت عدم تمایل برای عرضه خودرو در بورس کالا، امتناع کند.

محدودیت ثبت سفارش برای کد‌های معاملاتی وجود دارد؟

با پیگیری‌های صورت گرفته و مجوز‌های اخذ شده از سازمان بورس، به محض آغاز معاملات، تمام افراد با کد سجامی که سهام خرید و فروش می‌کنند می‌توانند بدون اخذ کد جدیدی معاملات خودرویی نیز انجام دهند، اما هر کد فقط می‌تواند یک معامله انجام دهد.

حاشیه سود خرید خودرو در بورس کالا نسبت به بازار چه میزان است؟

در بورس کالا مکانیزم عرضه و تقاضا برای کشف قیمت حاکم است و هیچگونه اعمال نظر و قدرتی پذیرفته نیست و براساس میزان عرضه و تقاضا کالا یک قیمت منصفانه کشف می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شاهین بورس کالا کارا خودرو در بورس کالا عرضه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد