Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@22:59:00 GMT

طوفان شن در عراق بیش از هزار نفر را راهی بیمارستان کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۲۵۷

طوفان شن در عراق بیش از هزار نفر را راهی بیمارستان کرد

آفتاب‌‌نیوز :

هفتمین طوفان شن طی یک ماه گذشته امروز (پنجشنبه) عراق را درگیر کرده است. ساکنان شش استان از ۱۸ استان عراق از جمله بغداد و منطقه وسیع غربی الانبار، امروز دوباره با ابر غلیظی که آسمان را پوشانده بود، از خواب بیدار شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، مقامات استان‌های الانبار و کرکوک در شمال پایتخت از مردم خواستند در خانه بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انس قیس یکی از مقامات بهداشتی گفته که بیمارستان‌های استان الانبار بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به مشکلات تنفسی را بستری کرده اند.

این خبرگزاری افزود که استان مرکزی صلاح الدین بیش از ۳۰۰ مورد و استان‌های دیوانیه و نجف هر کدام حدود ۱۰۰ مورد را ثبت کرده اند.

عراق در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر است؛ زیرا در چند سال در این کشور بارندگی کم و دمای هوا بالا بوده است. کارشناسان می‌گویند این عوامل تهدیدی برای ایجاد فاجعه اجتماعی و اقتصادی هستند.

نوامبر سال گذشته میلادی، بانک جهانی هشدار داد که عراق ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات اقلیمی دچار کاهش ۲۰ درصدی منابع آبی شود. اوایل آوریل هم یک مقام دولتی دیگر هشدار داد که عراق ممکن است در دهه‌های آینده با «۲۷۲ روز گرد و غبار» در سال روبرو شود.

وزارت محیط زیست عراق افزایش پوشش گیاهی را راهی برای مقابله با این معضل اعلام کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طوفان شن عراق حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، آژانس حفاظت مدنی در ریو گرانده دو سول دوشنبه گفت که حدود دوسوم از ۵۰۰ شهر این ایالت تحت تاثیر طوفان قرار گرفته و حدود ۱۳۰ هزار نفر وادار به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

طوفان و سیل در این ایالت جاده‌ها و پل‌های چندین شهر را تخریب کرده و باعث بروز رانش زمین و تخریب برخی سدها شده است.

شرایط آب و هوایی در روز دوشنبه بهتر شد اما انتظار می‌رود که در روزهای آینده بار دیگر بارش باران و وزش طوفان شدت پیدا کند.

اداره هواشناسی ریو گرانده دو سول اعلام کرد: در کوتاه مدت و میان مدت اوضاع آب و هوایی بهتر نخواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که برخی مناطق همچنان شاهد شرایط وخیم آب و هوایی باشند.

ادواردو لیته فرماندار ریو گرانده دو سول گفت که گروه‌های امدادرسانی به مناطق بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند و احتمال می‌رود که شمار کشته‌ها افزایش پیدا کند. مقام‌های این ایالت گفتند که هنوز ۱۱۱ نفر مفقود هستند.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلو رئیس جمهوری برزیل و برخی از اعضای کابینه‌اش روز یکشنبه از مناطق سیل‌زده بازدید کردند. وی همچنین روز دوشنبه جلسه‌ای برای بررسی شرایط بازسازی مناطق آسیب‌دیده برگزار کرد.

دیگر خبرها

  • طوفان تندری در سبزوار ۶۶ حادثه را رقم زد
  • طوفان شدید در شهرستان بردسکن
  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • رفتار صهیونیست‌ها با زنان فلسطینی قبل از طوفان الاقصی + فیلم
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب سرزمین های اشغالی | جزئیات آمار مقاومت عراق در ۲۰۰ روز پس از طوفان الاقصی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم