Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل،‌ تونی بلر ۶۸ ساله، نخست‌وزیر اسبق انگلیس، در این مصاحبه در مورد وضعیت اوکراین و روابط غرب با روسیه صحبت کرد. او این فرض را مطرح کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "از واقعیت جدا شده است" و تاکید کرد که روسیه گسترش ناتو در اروپا را اشتباه درک کرده است.

این رهبر اسبق حزب کارگر انگلیس گفت: "من فکر می کنم جاه‌طلبی ما باید این باشد که تجاوزگری روسیه در اوکراین را شکست دهیم و تضمین کنیم روسیه به خاطر کاری که انجام داده وادار به عقب نشینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

بلر ادامه داد: به وضوح این به نفع غرب است که اطمینان حاصل کند پوتین دیگر میلی به تکرار این اقدام پیدا کند. زیرا این یک اقدام تجاوزکارانه غیرعادی و بدون تحریک قبلی درست اینجا در پشت درهای اتحادیه اروپا بوده است.

بلر مدعی شد که به پوتین گفته، غرب هیچ گونه نیت خصمانه‌ای علیه روسیه ندارد و تاکید کرد، زمانی که در دفتر نخست وزیری انگلیس حضور داشته، رهبر روسیه را به استفاده "از منابع وسیع کشورش برای ساختن کشوری قوی" ترغیب کرده است.

به گفته نخست‌وزیر اسبق انگلیس، پوتین تا سال ۲۰۰۵ کاملاً دلمشغولی این را داشته که غرب علیه او عمل می‌کند.

بلر در این مصاحبه با این سؤال مواجه شد آیا حمله سال ۲۰۰۳ انگلیس و آمریکا به عراق - عملیاتی که بلر به طور جدایی‌ناپذیری با آن مرتبط بود - سابقه‌ای برای حمله پوتین به اوکراین ایجاد کرد؟

بلر با تاکید بر مخالفتش با این موضوع پاسخ داد: حتی اگر شما کاملاً مخالف کاری باشید که ما در عراق یا در واقع در افغانستان انجام دادیم... صدام دو جنگ منطقه‌ای را آغاز کرد، هزاران نفر را کشت. مردمش قطعاً می خواستند از شر او خلاص شوند.

او اضافه کرد: این با این یکی نیست که شما به کشوری بروید که هرگز برای همسایگانش مشکلی ایجاد نکرده و رئیس جمهور منتخب دموکراتیک دارد و سعی کنید آن را سرنگون کنید.این دو موقعیت به هیچ وجه و شکلی شبیه هم نیستند.

بلر رهبران اروپایی را به دلیل اتخاذ اقداماتی با هدف محدود کردن وابستگی خود در حوزه انرژی تحسین کرد اما هشدار داد که جدا شدن سریع از منابع روسیه منجر به سختی اقتصادی خواهد شد.

او همچنین مدعی شد که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ با باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا در مورد جدا شدن از انرژی روسیه صحبت کرده است.

بلر اظهار کرد: گذار در حوزه انرژی در اروپا بسیار واقعی خواهد بود. ما باید بعد از کریمه این کار را می کردیم. یادم می آید که در آن زمان با افرادی در دولت وقت اوباما در مورد آن بحث کردم.اما بعد، همانطور که در سیاست این اتفاق می افتد، آن روال ادامه پیدا کرد.

نخست وزیر اسبق انگلیس تصریح کرد: برخی از کشورهای اروپایی به میزان بیش از ۵۰ درصد به انرژی روسیه وابسته هستند. بنابراین، آنها در حال فاصله گرفتن از آن  و به دنبال بازارهای جدید با سرعتی باورنکردنی و با میزان معینی از سختی های اقتصادی داخلی هستند.اکنون شما تقریباً در سراسر اروپا با بحران در زمینه هزینه زندگی روبرو هستید. شما افزایش قیمت ها و افزایش تورم را دارید.

او گفت:‌ می‌توانید بگویید کشورهای اتحادیه اروپا باید جلوتر بروند و کارهای بیشتری انجام دهند، و من فکر می‌کنم که آنها فراتر خواهند رفت و کارهای بیشتری انجام خواهند داد. اما کاری که آنها تا کنون انجام داده اند، نمایش بسیار چشمگیر همبستگی بوده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند.

دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092252

دیگر خبرها

  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • فدریکو والورده: عاشق بازی با تونی کروس هستم؛ منچسترسیتی را نمی‌توان با شانس شکست داد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟