Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@03:44:29 GMT

سودجویی با گیاهان کمیاب در بازار تجریش

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۳۳۶

سودجویی با گیاهان کمیاب در بازار تجریش

آفتاب‌‌نیوز :

 فصل بهار، فصل رویش بسیاری از گونه‌های گیاهی کمیاب در کوهستان‌های شمال تهران است. ریواس، گون، تره کوهی و...گیاهانی که توسط برخی از کوهنوردان و افراد سودجو به شکل غیر اصولی برداشت می‌شود و آنها را در خطر انقراض قرار می‌دهد.

محمد علی باقری شهردار کوهستان درباره برداشت بی‌رویه و غیراصولی از پوشش گیاهی خوراکی و درمانی کوهستان‌های تهران گفت: یکی از آسیب‌ها چیدن بی‌رویه سبزی‌های موجود در کوه‌های شمیران توسط برخی افراد سودجو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:‎ تعدادی از این افراد، کارگرانی هستند که از طرف بعضی افراد سودجو در بازارچه تجریش گماشته می‌شوند که سبزی‌ها را برای فروش به آنجا ببرند.

شهردار کوهستان با بیان اینکه برخی کوهنوردان و گردشگران طبیعت نیز ناخواسته، آسیب جدی به این پوشش گیاهی می‌زنند، توضیح داد: اما محلی‌ها و افراد بومی آشنا به نحوه چیدن این گیاهان هستند و آسیبی به آنها نمی‌زنند؛ چه بسا نحوه صحیح چیدن سبزی‌های نایاب را هم به طبیعت‌گردان و کوهنوردان آموزش می‌دهند که گیاهی منقرض نشود.

باقری با بیان اینکه گون، سماغ، تره کوهی و ریواس از گونه‌هایی هستند که در کوه‌هاش شمیران در معرض انقراضند، گفت: برای حفظ این پوشش گیاهی، فعالیت‌هایمان را جدی‌تر کرده‌ایم و ماموران شهرداری در صورت مشاهده، مانع از اقدامات مخرب برخی سودجویان می‌شوند.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گیاهان کمیاب گیاهان دارویی تهران بازار تجریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمد باقر خلفی گفت: همچنین از گردشگران انتظار داریم در این مدت از اتراق کردن در حاشیه رودخانه در این شرایط جوی پرهیز کنند.

وی گفت: بر این اساس نیروهای امدادی برای خدمات رسانی احتمالی در جاده های این استان به حالت آماده باش درآمدند.

خلفی افزود: همچنین تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی استان البرز آماده خدمات رسانی هستند.

وی اضافه کرد: اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب امدادرسانی و اسکان در البرز وجود دارد.

خلفی از رانندگان نیز خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از مسافران در صورت نیاز امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول