Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرماندار اراک گفت: مقرر شده که جلسه‌ای با مدیر شرکت مپنا داشته باشیم تا نظیر آنچه برای واگن‌پارس انجام شد برای آذرآب هم انجام شود به هر حال یکی از دغدغه‌های ما شرکت‌ها به‌ویژه شرکت آذرآب است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، امیر هادی عصر امروز در نشست صمیمی نماینده مردم شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی اظهار داشت: مقرر شده که جلسه‌ای با مدیر شرکت مپنا داشته باشیم تا نظیر آنچه برای واگن‌پارس انجام شد برای آذرآب هم انجام شود به هر حال یکی از دغدغه‌های ما شرکت‌ها به‌ویژه شرکت آذرآب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هفته پایانی دولت قبل بنده 55 میلیارد تومان برای یکی از بیمارستان‌های اصفهان پول نقد گرفتم که هنوز هم نتوانستم این مبلغ را خرج کنم به این جهت بود که به هر میزانی که درخواست پول بود آن پول پرداخت می‌شد که اثرات تورمی گستردگی چاپ پول الان دیده می‌شود. 

فرماندار اراک تصریح کرد: دولت یعنی همه شئون دولت در شرایطی قرار دارند که نمی‌توانند خیلی از مسائل را تبیین و تشریح کنند در همین مدت کوتاهی که دولت سیزدهم مستقر شده ساماندهی بازار فروش نفت، دریافت پول‌های بلوکه شده ایران نزد کشورهای خارجی، واردات گسترده واکسن و ساخت گسترده واکسن وجود داشته است که از همه مهم‌تر اوراقی است که از سنوات قبل منتشر شده بود و دولت باید ظرف چهار سال چیزی حدود 10 تا 12 میلیارد تومان برای هر سال پرداخت کند اینها مسائلی هستند که دولت نمی‌تواند تبیین کند.

هادی عنوان کرد: ساماندهی بازار بورس و نارضایتی‌های حوزه بازار بورس در میان سرمایه‌گذران خرد وجود داشت که دولت در این زمینه ورود پیدا کرد و در مسائل کارگری وظیفه همه ما به عنوان مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی در سطح ملی، استان و شهرستان‌هاست که پیگیری شود.

رئیس‎کل دادگستری استان مرکزی: اتخاذ تصمیمات غلط و بی‌تدبیری‌ها "آذرآب" را درگیر مشکلات کردرئیس کل دادگستری استان مرکزی: تحقیقات پرونده‌های قضایی مدیران سابق شرکت آذرآب کامل نیستآذرآب اراک تنها با کمتر از 30 درصد ظرفیت درحال فعالیت است

وی بیان کرد: یکی از مشکلات افزایش حقوق کارگری است و دولت محاسبه کرد که جامعه کارگری نمی‌تواند با این حقوق نیازهای زندگی خود را تامین کند گرچه بخشی به مسائل کافرمایی مرتبط است و حتما مورد توجه دولت قرار می‌گیرد.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته یکی از دستگاه‌های امنیتی گزارش داده است که با پول دولت جمهوری اسلامی عدد قابل توجهی گندم از کشور روسیه خریداری شده و همین گندم بدون وارد شدن به کشور توسط قاچاقچیان به کشورعراق قاچاق شده است که دولت در این حوزه ورود پیدا کرده تا از چنین قاچاق‌هایی جلوگیری کند و وظیفه ما این است که اقناع‌سازی را در حوزه اختیارات خود انجام دهیم.

هادی بیان کرد: با کمک و مساعدت و همراهی که جامعه کارگری و کارفرمایی دارند و آشنایی آنچه که دولت به عنوان زیرساخت انجام می‌دهد بار نگه داشتن تولید بر دوش جامعه کارگری و کارفرمایی است و در راستای صیانت از حقوق کارگری باید هر آنچه تکلیف و وظیفه ماست را به درستی انجام دهیم و از صبر، متانت، حوصله و صبوری جامعه کارگری و کارفرمایی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/712/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگری و کارفرمایی جامعه کارگری شرکت آذرآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟

میرغفاری در پاسخ به این سوال که با توجه به این گفته شما، احتمال ابطال مزد ۱۴۰۳ کم است؟ می‌گوید: من خیلی بعید می‌دانم، مگر این‌که دیوان عدالت اداری به ماهیت مصوبه ورود کند؛ نه از لحاظ ساختار وعدم امضای گروه کارگری.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به خبر وزیر کار درباره این‌که تعیین دستمزد به مجلس سپرده شود نیز می‌گوید: دولت با شعار مردمی وارد کارزار شده و مسوولیت قوه‌مجریه را برعهده گرفته که این تصمیم، صراحتا شعار دولت را نقض می‌کند.

علی‌رضا میرغفاری تاکید می‌کند: کارگران به عنوان بزرگ‌ترین طبقه اجتماعی کشور، در کمترین نهاد و ساختاری حق رای و اظهارنظر دارند. یکی از کوچک‌ترین جاهایی هم که می‌توانند روی آن اعمال نظر کنند، شورای عالی کار است که یکی از وظایف شورای، تعیین حداقل دستمزد جامعه کارگری است.

وی تصریح می‌کند: حالا اگر دولت و یا خاصه، وزیر کار و برخی از دیگر وزرای دولت این عزم را دارند که این کمترین صدا و اظهارنظر را هم از مردم بگیرند که خب بحث جداگانه‌ای است و اساسا با مشارکت مردم برای آینده و تصمیمات خودشان، مخالفت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد