Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می‌دهد که عفونت‌های بیمارستانی و مقاوم به آنتی بیوتیک در طول پاندمی کووید ۱۹ افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نتایج یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می‌دهد که عفونت‌های بیمارستانی و مقاوم به آنتی بیوتیک در طول پاندمی کووید ۱۹ افزایش یافته است. افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی در بیمارستان‌ها به ویژه در میان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بالا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان حدس می‌زنند که افزایش تجویز آنتی‌بیوتیک و کاهش کنترل عفونت در طول بحران ممکن است تا حدی عامل این امر باشد.

با گذشت زمان، باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها می‌توانند در برابر داروهای ضدمیکروبی، که شامل آنتی‌بیوتیک‌ها، ضد ویروس‌ها، ضد قارچ‌ها و ضدانگل‌ها می‌شود، مقاومت کنند. این امر درمان عفونت‌های رایج را به طور فزاینده‌ای سخت و به طور بالقوه کُشنده می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، ۱.۲ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر عفونت‌های مقاوم ضد میکروبی جان خود را از دست دادند و سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که تعداد مرگ و میر سالانه تا سال ۲۰۵۰ ۱۰ برابر خواهد شد.

تجویز بیش از حد آنتی‌بیوتیک ها و کنترل ضعیف عفونت باعث ایجاد مقاومت دارویی می‌شود.

نگرانی‌هایی وجود دارد که افزایش استفاده از آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت‌های ثانویه مرتبط با کووید ۱۹ باعث تسریع توسعه عفونت‌های مقاوم ضد میکروبی شده است، اما شواهد مستقیم وجود ندارد.

به گفته محققان، عوامل دیگری احتمالاً در افزایش مقاومت در طول پاندمی نقش داشته است، از جمله بستری طولانی‌تر در بیمارستان و عفونت‌های باکتریایی و قارچی ثانویه در بیماران مبتلا به کووید -۱۹ شدید.

استفاده زیاد از استروئیدها و سایر عوامل سرکوب کننده سیستم ایمنی نیز ممکن است در این زمینه نقش داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان جهان درمان سیستم ایمنی مرگ آنتی بیوتیک کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند