Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@22:03:46 GMT

کلاهبردار جنوب تهران در دام پلیس

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۵۱۰

کلاهبردار جنوب تهران در دام پلیس

سر کلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق منزل خبر داد و گفت : تا کنون پنج مال باخته شناسایی شدند.

به گزارش روز پنج شنبه ایران اکونومیست از سایت پلیس، سرهنگ کیومرث حسنوند اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر حضور سارقان منزل در محله یوسف آباد عملیات کلانتری این محل سریعا به نشانی اعلامی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماموران در محل حاضر و یکی از سارقان را در ورودی منزلی در حال زاغ زنی مشاهده کردند افزود: سریعا وارد عمل شده و  متهم را که وظیفه نگهبانی در جلوی درب را داشت دستگیر و متهم دیگر داخل منزل بوده که در یک عملیات غافلگیرانه متهم با آلات و ادوات سرقت دستگیر شد.

سر کلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی از متهمان آلات و ادوات سرقت و انواع کلید مختلف و لوازم سرقتی از منزل کشف شد که متهمان ۳۰ و ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به سه فقره سرقت منزل در همین محل و ۳ فقره در هفته گذشته معترف شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تحقیقات پلیسی تاکنون پنج تن از  مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ حسنوند با اشاره به سوابق متهمان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

توقیف موتورسیکلت های سنگین در بزرگراه مدرس 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: روز گذشته یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که در بزرگراه مدرس نظم عمومی را بر هم زده بود، توقیف شد. 
 
سرهنگ علی  اصغر شریفی در این باره گفت: ساعت ۱۶ روز گذشته ، یک دستگاه  موتورسیکلت سنگین کاوازاکی یک هزار سی سی توسط تیم منطقه ۲۴ پلیس راهور تهران بزرگ در مسیر جنوب به شمال بزرگراه مدرس بالاتر از آفریقا و در طرح مهار توقیف شد.  

رییس مرکز اطلاع رسانی ضمن بیان این مطلب که طرح توقیف موتورسیکلت های سنگین و هنجار شکن در پایتخت ادامه دارد ، به دارندگان و راکبان موتورسیکلت های سنگین بدون پلاک و مجوز هشدار و تذکر داد: به هیچ عنوان در سطح معابر شهر تهران تردد نکنند چرا که به محض رویت این موتورسیکلت ها بخاطر امنیت تردد و حفط جان خود راکبان و دیگر رانندگان و شهروندان ، توسط تیم های راهور توقیف و به پارکینگ دلالت می شوند.

کشف اموال سرقتی از خودروی سارقان 

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق منزل و کشف اموال سرقتی از خودروی سارقان خبر داد. 
 
سرهنگ جلیل موقوفه ای در این باره گفت: روز گذشته ماموران انتظامی کلانتری گلبرگ در حال گشت زنی بودند که به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی پراید  مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه در همین حین سرنشین خودرو در مقابل منزلی از خودرو پیاده و به زاغ زنی از منزل پرداخت ادامه داد: طرح مهار سارقان آغاز و متهمان که خودروی پلیس را در محل مشاهده کردند سوار بر خودرو شده و به سرعت از محل گریختند.

رییس پلیس پیشگیری  تهران بیان کرد: پس از مدتی تعقیب و گریز، خودروی سارقان در یک عملیات پلیسی متوقف و راننده و سرنشین خودرو با استفاده از سلاح سرد سعی در متواری شدن از محل را داشتند که در یک عملیات مقتدرانه زمین گیر و خلع سلاح شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در بازدید از خودروی سارقان ۲۵ و ۳۵ ساله تعدادی اموال مسروقه همچون لپ تاپ، تب لت، طلا و ساعت های زنانه، موبایل، سکه، کشف و متهمان به سرقت این اموال طی چند روز اخیر اعتراف کردند. 

سرهنگ موقوفه ای خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام و تا کنون سه نفر از مال باختگان در این رابطه شناسایی و تحقیقات بیشتر برای  کشف جرائم احتمالی متهمان  ادامه دارد. 

کلاهبردار جنوب تهران در دام پلیس 

رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که با معرفی و منتسب کردن خود به یکی از نهادهای دولتی تحت پوشش کمک به نیازمندان از شهروندان کلاهبرداری می کرد.

سرهنگ سعید راستی در تشریح جزییات این خبر گفت: در اویل هفته گذشته شکایات متعددی از سوی شهروندان یکی از مناطق جنوب تهران در خصوص کلاهبرداری فردی که در قالب کمک به نیازمندان اقدام به اخذ مبالغ هنگفتی از شهروندان کرده بود دریافت کردیم که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه و اخذ اظهارت از شاکیان مشخص شد این فرد خود را به یکی از نهادهای دولتی  منتسب و مبلغ یک میلیارد ریال تحت پوشش کمک به نیازمندان کلاهبرداری و از محل سکونتش متواری شده است.

راستی تصریح کرد: سر انجام با تلاش های شبانه روزی پلیس مخفیگاه متهم در حوالی شهر کرج شناسایی و با اخذ نیابت قضائی تیمی از ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت  در ظهر روز دوازدهم اردیبهشت ماه به مخفیگاه متهم  اعزام و در یکی تعقیب و مراقبت چند ساعته متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

رییس مرکز عملیات در پایان با اشاره به اینکه متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابی جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد،از شهروندان خواست، در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهر تهران ، پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، پلیس تهران بزرگ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهر تهران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ خودروی سارقان پلیس پیشگیری رییس مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت سارق پل‌های عابرپیاده در تهران

به گزارش خبرآنلاین؛سرهنگ محمدقاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال وقوع چند فقره سرقت آهن آلات از پل‌های عابر پیاده طی روزهای اخیر در محدوده کهریزک، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار ماموران کلانتری آن محله قرارگرفت.

ایسنا در خبری نوشت:وی ادامه داد: از آنجا که برش و سرقت برخی از آهن آلات این پل هوایی امکان ایجاد خطر سقوط را برای شهروندان به وجود می‌آورد، تیم های عملیاتی بر اساس توضیحات شهروندان ضمن حضور در محدوده مذکور به تحقیقات محلی خود ادامه دادند تا متهم یا متهمان شناسایی شوند.

طرهانی تصریح کرد: تیم عملیات کلانتری ۱۷۰ در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در شانزدهم اردیبهشت ماه سال‌جاری مشخصات و مخفیگاه سارقان مذکور را شناسایی کرده و برابر هماهنگی‌های انجام شده از سوی مرجع قضایی برای دستگیری متهم به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت:‌متهم پس از انتقال به کلانتری باقرشهر در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت تجهیزات شهرداری، اداره برق و ۱۰ فقره سرقت مشابه از پل های عابر پیاده اعتراف کرده و اعلام شکایت نماینده حقوقی شهرداری کهریزک، به همراه پرونده راهی دادسر شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904027

دیگر خبرها

  • سرنوشت سارق پل‌های عابرپیاده در تهران
  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • ربایش دختر نوجوان و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال در جنوب تهران
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران