Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@00:06:31 GMT

رکورد بیکاری در آمریکا طی یک هفته گذشته ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۵۱۱

رکورد بیکاری در آمریکا طی یک هفته گذشته ثبت شد

طبق گزارش وزارت کار آمریکا در هفته گذشته آمریکایی‌های بیشتری بیکار شدند و اقدام به دریافت بیمه بیکاری کردند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ای بی سی، وزارت کار کشور آمریکا در گزارشی آماری از بیکاری جمعیت خود در یک هفته گذشته ارائه کرده است که گفته می‌شود در بالاترین نرخ خود قرار داشته است. طبق آمارهای این وزارتخانه در یک هفته گذشته تعداد بیشتری از آمریکایی ها برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه گزارش داد که درخواست برای دریافت بیمه بیکاری در ایالات متحده در هفته منتهی به ۳۰ آوریل به ۲۰۰هزار مورد افزایش یافته است.

وزارت کار آمریکا گفت هرچند وضعیت کنونی نسبت به دوران کرونا و رکود اقتصادی شدید این کشور کمی بهبود یافته است ولی هنوز نرخ بیکاری در آمریکا نگران کننده است.

روز سه‌شنبه، این وزارتخانه در گزارشی نوشت با وجود ثبت بیش از ۱۱ میلیون فرصت شغلی در اکثر اصناف هنوز بسیاری از مشاغل با کمبود کارگر مواجه هستند ولی کارفرمایان فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد نمی‌کنند.

بر اساس آمارهای ارائه شده وزارت کار در ماه مارس بیش از ۴.۵ میلیون نفر از مردم آمریکا از شغل خود اخراج شده و بیمه بیکاری دریافت کردند.

وزارت بازرگانی ماه گذشته گزارش داد که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه گذشته برای اولین بار از زمان وقوع رکود همه‌گیر دو سال پیش کوچک شده و با نرخ سالانه ۱.۴ درصد دچار رکودی بی‌سابقه شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ایرنا ، ایالات متحده آمریکا ، سرمایه گذاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایرنا ایالات متحده آمریکا سرمایه گذاری بیمه بیکاری هفته گذشته وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مصباح، صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان به عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان کرمان روند کاهشی داشته و اکنون کمترین میزان نرخ بیکاری در ۱۶ سال گذشته داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۴ کاریابی در استان کرمان فعالیت می‌کنند افزود: امروز مراکز کارآفرینی که می‌توانند در ایده‌پردازی و اشتغال پیشران باشند به ۲۸ مرکز افزایش پیدا کرده‌اند.

مصباح، گفت: در بحث‌های اشتغالزایی در تبصره ۱۸، تعداد ۳ هزار و ۵۵۵ مجوز مشاغل خانگی در استان کرمان ایجاد شده که از این تعداد، یک هزار مجوز منجر به شغل شده است.

کد خبر 6094381

دیگر خبرها

  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری