Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@10:03:12 GMT

پارلمان اوکراین فعالیت احزاب حامی روسیه را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۵۴۱

پارلمان اوکراین فعالیت احزاب حامی روسیه را ممنوع کرد

آفتاب‌‌نیوز :

در صورتی که احزاب سیاسی برنامه‌ها یا اقدامات هدفشان را روی ارائه "تخاصم مسلحانه روسیه علیه اوکراین" به عنوان "درگیری داخلی، درگیری مدنی یا جنگ داخلی" تنظیم کرده باشند، این قانون فعالیت آن‌ها را هم ممنوع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این لایحه روز سه‌شنبه با رای مثبت ۳۳۰ قانونگذار اوکراینی در پارلمانی با ۴۵۰ کرسی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از قانونگذاران اوکراینی در پیامی توییتری گفت: در نهایت، ما جلوی تحمل کردن "جهان روسیه" را که تنها ویرانی در اوکراین به بار می‌آورد، خواهیم گرفت.

در صورتی که احزاب سیاسی برنامه‌ها یا اقدامات هدفشان را روی ارائه "تخاصم مسلحانه روسیه علیه اوکراین" به عنوان "درگیری داخلی، درگیری مدنی یا جنگ داخلی" تنظیم کرده باشند، این قانون فعالیت آنها را هم ممنوع می‌کند.

براساس اطلاعیه پارلمان اوکراین، "همچنین تجلیل، توجیه اقدامات و انفعال افرادی که تجاوز مسلحانه علیه اوکراین را انجام داده‌اند، نمایندگان گروه‌های مسلح روسیه و سایر گروه‌های مسلح غیرقانونی ایجاد شده، زیرمجموعه و مدیریت شده با تامین مالی روسیه، همچنین می‌توانند شامل این ممنوعیت شوند."

براساس برآوردهای سازمان ملل، از زمان آغاز حمله روسیه در ۲۴ فوریه حداقل ۳۱۹۳ غیرنظامی کشته و ۳۳۵۳ تن دیگر در اوکراین زخمی شده‌اند. احتمالا آمار واقعی بسیار بالاتر باشد. بیش از ۵.۵ میلیون ن به دیگر کشورها گریخته‌اند و حدود ۷.۷ میلیون اوکراینی هم آواره داخلی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پارلمان اوکراین حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود

فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیرو‌های اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روز‌های اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • عملیات بمباران عقبه اوکراینی‌ها با بمب‌های نیم تنی
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است