Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@03:53:41 GMT

تورم در ترکیه به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۶۹۴

تورم در ترکیه به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید

نرخ تورم در ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید که بالاترین سطح در ۲۰ سال گذشته است.

به گزارش قدس آنلاین، آمار روز پنجشنبه مرکز آمار ترکیه نشان داد که نرخ تورم سالانه ترکیه در آوریل به ۶۹.۹۷ درصد افزایش یافت که بالاترین سطح تورم در دو دهه اخیر محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، این تورم هفتاد درصدی ترکیه ناشی از درگیری روسیه و اوکراین و افزایش قیمت کالاها پس از سقوط لیر در اواخر سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که قیمت مصرف‌کننده در مقایسه با پیش‌بینی‌ها در نظرسنجی رویترز برای افزایش حدود ۶ درصدی، ۷.۲۵ درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است. انتظار می‌رفت تورم قیمت مصرف کننده سالانه به ۶۸ درصد برسد.

شاخص بهای تولیدکننده داخلی در فروردین ماه سال گذشته ۷.۶۷ درصد به صورت ماهانه افزایش یافت و افزایش سالانه ۱۲۱.۸۲ درصدی به ثبت رسید.

در پایان آوریل گذشته، بانک مرکزی ترکیه پیش‌بینی تورم خود را تا پایان سال جاری به ۴۲.۸ درصد افزایش داد، در حالی که در ژانویه گذشته تورم ۲۳.۲ درصدی را پیش‌بینی کرده بود.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: میزان تورم در ترکیه وضعیت اقتصادی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۱۵۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان (۲.۴۷ درصد) افزایش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۰۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۰۵۵ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰۰ تومانی (۲.۴۷ درصد) به ۴,۱۵۵ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۱۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۴.۰۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۴.۷۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال