Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، محسن فتحی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز پنج شنبه در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با جمعی از فرهنگیان در سنندج، اظهار کرد: مسائل و مشکلات فرهنگیان زیاد است و رفع این مشکلات به صورت ویژه در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی تصریح کرد: با آئین‌نامه‌ای که تدوین شده برنامه‌ریزی‌هایی در راستای رتبه‌بندی و رساندن معلمین به جایگاه واقعی و اصلی خود به صورت یک اولویت مهم در دستور کار مجلس قرار گرفت و گام‌های اساسی در این حوزه برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خواستار بکارگیری نیروهای اهل سنت در پست‌های مدیریتی در سطح استانی و کشوری در وزارت آموزش و پرورش شد و گفت: جای نیروهای کردستانی در پست‌های مدیریتی در سطح ملی خالی است در ساختار وزارت آموزش و پرورش هیچ کردستانی دارای جایگاه نداریم.

فتحی اضافه کرد: با توجه به شناخت از علاقه وزیر آموزش و پرورش به کردستان، انتظار می‌رود درچارچوب نظام و آنچه آرمان خون شهدا و انقلاب است حرکت کند و برای جامعه مفید باشید.

فتحی اظهار کرد: اینکه بعد از 44 سال از پیروزی انقلاب انتظار داشته باشیم یک نیروی کردستانی در ساختار وزارت آموزش و پرورش جایگاه و پست داشته باشد انتظار بی‌جایی نیست.

نماینده مردم شهرستان.های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: سوای تمام مشکلات معیشتی و غیره که برای جامعه فرهنگیان وجود دارد و در مجلس پیگیر رفع آن هستیم، در  فراکسیون اهل سنت مجلس بکارگیری نیروهای توانمند اهل سنت از سوی دولت مردمی وعده داده شده که امیدواریم این مهم به وزرا نیز تسری یابد و شاهد استفاده از افراد متخصص و دارای توان در بدنه وزارتخانه‌های مختلف باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محسن فتحی نماینده مجلس نیروهای اهل سنت وزارت آموزش و پرورش اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان