Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی فیروزآبادی در بازدید از مجموعه‌های اشتغال‌زایی اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد در سال ۱۴۰۰، تعهد ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور را داشت که ۳۰۱ هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

وی افزود: با توجه به تنوع فرصت‌های شغلی و متغیر بودن درآمدها، خودکفایی در برخی مشاغل زمان‌بر است و در سال گذشته ۶۰ هزار نفر شاغل که در طول سال‌های اخیر فعال شده بودند، به خودکفایی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: خودکفایی ۶۰ هزار نفری سال گذشته در مجموعه‌های تحت حمایت کمیته امداد به این معنی است که این افراد به حدی از تولید و درآمدزایی رسیدند که بدون کمک کمیته امداد، توانایی اداره زندگی را دارند.

تعهد اشتغال ۵۰۰ هزار نفری در سال‌جاری

فیروزآبادی بیان کرد: کمیته عالی اشتغال کشور، برای سال‌جاری تعهد ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کل کشور  توسط کمیته امداد را مصوب کرده است.

وی ادامه داد: منابع مالی در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌جاری در راستای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل، به ارزش ۲۷۴ هزار میلیارد ریال است که ۲۵۰ هزار میلیارد ریال از تبصره بند ۱۶، ۱۴ هزار میلیارد ریال از بند تبصره ۱۸ و ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خواهد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) تشریح کرد: یکی از اهداف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌‌جاری، مهارت آموزی است و ۵۰ هزار اشتغال مهارت‌آموزی برای سال‌جاری پیش‌بینی شده که یکی از جوامع هدف این طرح، دانش آموزان بالای ۱۳ سال هستند.

وی ادامه داد: بر اساس پایش و بررسی‌های صورت گرفته، توجه به این رده سنی نتایج بسیار مثبتی برای جامعه داشته و قطع چرخه فقر را در پی خواهد داشت.

فیروزآبادی گفت: یکی‌ دیگر از اهداف کمیته امداد در سال‌جاری ، اتصال مشاغل خرد به زنجیره‌های تولیدی بزرگ و کلان در کشور است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی همچون وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد و این اقدام منجر به افزایش درآمد، کیفیت و پایداری شغل خواهد شد‌.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ره تعهد اشتغال مرتضی فیروزآبادی مهارت آموزی کمیته امداد امام خمینی ره هزار میلیارد ریال هزار فرصت شغلی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کار و کارگر گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.

کد خبر 6092499

دیگر خبرها

  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل