Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سهیل اسعد عصر پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم نادر طالب‌زاده با عنوان «بشارت فتح» که در رثای این سردار مجاهد جبهه فرهنگی انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: در مورد حاج نادر ابعاد مختلفی را می‌توانیم مطرح کنیم، ابعاد ظاهری ایشان برای همگان مبرهن و مشخص است اما از بُعدی صحبت می‌کنم که شاید دیگران کمتر مطلع هستند و آن نیز بُعد انسانی، عرفانی، معنوی و اخلاقی نادر طالب‌زاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حاج نادر قبل از اینکه یک فعال رسانه‌ای و دغدغه‌دار انقلابی باشد و هم و غم این انقلاب را داشته باشد، یک شخصیت معنوی بود.

این مبلغ اسلامی با اشاره به آیه «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ» گفت: سه ویژگی مهم آسمانی مؤمنان در قرآن و در این آیه بحث ایمان، هجرت و جهاد در زندگی است که دقیقاً در شخصیت حاج نادر دیده می‌شد؛ ایمان حاج نادر از کفر به طاغوت، ماده، غرب و باطل شروع شد و چون در آن فضا بزرگ شده بود، ابتدا به این مسائل کافر شد و سپس در بُعد هجرت و با اراده‌ای راسخ و در سنین جوانی تصمیم گرفت زرق و برق دنیای خود را ترک کرده و به کاروان نور ملحق شود.

وی با اشاره به فرموده رهبری در مورد جهاد تبیین، مسئله بعدی را هجرت و جهاد بیان کرد و گفت: خیلی از افراد در ابتدای زندگی ایمان و تقوا داشتند اما در انتها از باب نقطه ضعف یا مشکلی ساقط شدند اما حاج نادر مصداق واقعی استقامت بود.

اسعد به بیان برخی خاطرات از مرحوم طالب‌زاده پرداخت و افزود: از ابعاد انسانی حاج نادر سخن بسیار است اما یکی از مواردی که رخ داد این بود که در اواخر عمر خانه‌ای در قم اجاره کرده بود، تا متوجه شد یکی از بندگان خدا نیاز به خانه دارد، یکی از طبقات آن خانه را به او داد تا چند سال در آن سکونت داشته باشد بدون هیچ چشم‌داشتی، این اتفاق در سکوت کامل و بدون تبلیغ انجام گرفت که یکی از وجوه شخصیتی او بود که مغفول واقع شد.

وی، مهم‌ترین جنبه شخصیتی مرحوم طالب‌زاده را معنویت وی دانست و گفت: ایشان در سفری که به واتیکان داشت، سفری که شاید برای همه جذاب است اما او بدون توجه به زیبایی‌های شهر رم، به زیارت قبر یکی از حواریون حضرت عیسی می‌رود چرا که برای ایشان ظواهر هیچ معنایی نداشت و به معنای واقعی انسانی معنوی بود.

کد خبر 5482773

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد سهیل اسعد نادر طالب زاده معنویت عید فطر 1401 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه گرد و غبار ویروس کرونا خراسان رضوی روز معلم آمار کرونا بارش باران مشهد گرد و خاک ماه رمضان 1401 طالب زاده حاج نادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام پارسایی، نماینده مجلس دهم در یادداشتی، با اشاره به اظهارات جنجال برانگیز بانکی پور درباره زنان ترکیه، نوشت؛

وقتی در دفاع از لایحه جنجالی عفاف و ‌ حجاب⁩ ناتوان می شوند، زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را به باد تهمت های ناروا می گیرند. ‏اگر یک ذره سیاست، انسانیت و شرم حالیشان بود، به این راحتی حرمت مردم یک کشور، از هر دین و مذهب و باوری را نمی شکستند!

‏عذرهای بدتر از گناه

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903197

دیگر خبرها

  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • آواتر 15 ؛ یک شاسی بلند جدید دیگر با زبان طراحی نادر فقیه زاده (+تصاویر)
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس