Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: آمریکا موقعیت فرماندهان ارشد روسیه در اوکراین را افشا نمی کند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش داده بود: آمریکا کمک های اطلاعاتی را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده تا از آنها برای کشتن ژنرال های روسیه در طول جنگ اوکراین استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه آمریکایی گزارش داد ه بود که مقامات اوکراینی با ترکیب جزییاتی از  محل اهداف خود که اطلاعات آن را  از آمریکا دریافت کرده بودند با اطلاعاتی که  خود آنها در اختیار داشتند برای انجام حملاتی استفاده کرده اند که کشتن اعضایی از نیروهای روسیه منجر شده است.

سخنگوی پنتاگون عصر پنجشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در این زمینه گفت:آمریکا موقعیت فرماندهان ارشد روسیه در اوکراین را افشا نمی کند.

وی مدعی شد: آمریکا درحال اشتراک گذاری اطلاعات با اوکراین برای کمک به آنها در دفاع در مقابل روسیه است.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت که نیروهای روسیه «پیشرفت‌های کمی به ویژه در بخش شمالی دونباس» داشته‌اند.

کربی افزود، آمریکا معتقد است نیروهای روسیه "انتظار داشتند در این مرحله"  پیشرفت بیشتری در منطقه به دست آورند.

وی گفت: در منطقه دونباس، ما همچنان ارزیابی می کنیم که اوکراینی ها مقاومت بسیار قوی از خود نشان می دهند و روس ها پیشرفتی که در این مرحله انتظار آن را داشتند، بدست نیاورده اند. این بدان معنا نیست که آنها هیچ پیشرفتی نداشته اند.

سخنگوی پنتاگون همچنین اظهار داشت: آمریکا نگران انحراف تمرکز دولت  از چین به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین برای مبارزه با روسیه نیست.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

 


 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پنتاگون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پنتاگون سخنگوی پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند