Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از فرانک اشتاین مایر همتای آلمانی خود و هیات دولت این کشور برای سفر به کی‌یف دعوت کرده‌است.

به گزارش ایران اکونومیست، دفتر رئیس جمهوری روز پنجشبه  اعلام کرد که زلنسکی و اشتاین مایر تلفنی ۴۵ دقیقه با هم در باره اوضاع اوکراین برای  رفع دلخوری و سوءتفاهم‌ها و نزدیک شدن طرفین گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی این دفتر افزود، اشتاین‌مایر در این تماس، مراتب همبستگی، احترام و حمایت خود از مبارزه مردم اوکراین ابراز کرده است.  

طرفین، تماس تلفنی را "بسیار خوب" توصیف کرده و قرار گذاشته‌اند که با یکدیگر در ارتباط بمانند.

اشتاین مایر قرار بود اواسط آوریل به همراه روسای جمهوری لهستان، لتونی، استونی و لیتوانی به کی‌یف سفر کند. این سفر اما لغو شد.

مقامات اوکراین دلیل این اقدام را "سیاست اشتاین مایر در مماشات با روسیه" در زمانی که او وزیر امور خارجه آلمان بود عنوان کردند.

پس از رد دیدار برنامه‌ریزی شده اشتاین‌مایر از اوکراین،  بحثی در آلمان بالا گرفت که اولاف شولتس صدراعظم، برای اعلام همبستگی با اوکراین به این کشور سفر کند.

شولتس اما از این سفر امتناع کرد. دلیل این مساله مدتی مسکوت ماند تا آن که شولتس در گفت‌وگویی تلویزیونی،  علت امر را اقدام "غیرمحترمانه" کی‌یف در مخالفت با سفر اشتاین مایر به این کشور خواند.  

اولاف شولتس چهارشنبه چهارم مه نیز پس از جلسه کابینه گفت، مخالفت با سفر رئیس جمهور آلمان به اوکراین مساله مهمی است که هنوز بلاتکلیف باقی مانده است.

زلنسکی و دیگر مقامات دولت وی از ابتدای جنگ در اوکراین، از تردید و امتناع آلمان برای ارسال تسلیحات به کی‌یف بشدت انتقاد کرده است.

بر خلاف سیاستمداران ارشد اروپا و کشورهای عضو اتحادیه، هیچیک از مقامات دولتی آلمان تا کنون به کی‌یف سفر نکرده‌اند.

این در حالی است که اخیرا، فردریش مرتس، رئیس حزب دمکرات مسیحی آلمان به اوکراین رفت و با زلنسکی ملاقات کرد.   

 مرتس به خبرگزاری آلمان (dpa) گفته است: «از زلنسکی سپاسگزارم که درخواست من را برای دعوت از اشتاین مایر پذیرفت.»

در این میان، بربل باس، رئیس مجلس سراسری آلمان (بوندستاگ) نیز ابراز آمادگی کرده که به مناسبت سالگرد پایان جنگ جهانی دوم به کی‌یف سفر کند. آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز برای سفر به اوکراین اظهار تمایل کرده است.  

بنا بر داده‌های دولت آلمان، تنها در هشت هفته‌ ابتدایی جنگ روسیه و اوکراین این کشور نزدیک به دویست میلیون دلار تسلیحات مختلف در اختیار اوکراین گذاشته است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، کی یف ، فرانک والتر اشتاین مایر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین کی یف فرانک والتر اشتاین مایر اشتاین مایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان به قانون تبدیل شد. با این لایحه آمریکا بیش از ۹۰ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان کمک مالی و نظامی می‌کند.

محدودیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک که در پوشش این لایحه در سنا تصویب شد و به امضای بایدن رسید، موردتوجه رسانه‌ها و شهروندان آمریکایی قرار گرفته است.

مالک تیک‌تاک ۹ ماه فرصت دارد سهامش را به آمریکایی‌ها بفروشد وگرنه در آمریکا مسدود می‌شود. تیک‌تاک ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد و مقامات آمریکایی به دلیل سهام ۲۰ درصدی شرکت بایت دنس که مالک چینی دارد، این سکو را خارجی و برای آمریکا خطرناک می‌دانند.

گفت‌وگو با سالار واعظی - خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد