Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، ستاره‌ای در رشت متولد شد و همراه با برادرش کاراته را از سال 1374 در باشگاه الکتریک رشت زیر نظر «حسین نویدی» آغاز کرد. وی که کاراته را با سبک شوتوکان SKI آغاز کرده بود، 5 سال در باشگاه الکتریک فعالیت کرد و سپس برای حضوری فعال در دنیای قهرمانی به باشگاه یادگار امام (ره) رفت تا زیر نظر «مسعود رهنما» کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نخستین مدال رسمی بین‌المللی خود را سال 1384 در قبرس کسب کرد و در این پیکارهای بین‌المللی به نشان طلا رسید و در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره‌جنوبی تنها گیلانی صاحب مدال طلا بود.

سعید حسنی‌پور در تاریخ پنجم اسفندماه سال 1366 در شهر رشت به دنیا آمد. او نخستین فردی بود که بین کاراته‌کاران ایران در وزن منهای 75 کیلوگرم در بازی‌های آسیایی اینچئون 2014 مدال طلا گرفت. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است.

حسنی‌پور دارنده چندین دوره قهرمانی کاراته جهان و آسیا در رده‌های سنی جوانان، امیدها و بزرگسالان است. وی با به ارمغان آوردن مدال طلای وزن منهای 75 کیلوگرم رقابت‌های کاراته بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی در سال 1393، برای جامعه ورزشی گیلان تنها مرد طلایی گیلانی حاضر در اینچئون لقب گرفت. این کاراته‌کای گیلانی پیش از این در سال 1392 در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا که در کشور امارات و در شهر دبی برگزار شد، توانست مدال طلا را از آن خود کند و در مسابقات کشورهای اسلامی شهر پالم‌بانگ اندونزی، به فینال مسابقات راه یابد و با دریافت مدال نقره به کشور ایران بازگشت.

این قهرمان در سال 1392 دو مدال نقره دیگر در مسابقات بین‌المللی کاراته قطر و مسابقات قهرمانی لیگ جهانی ترکیه به تاریخ کاراته ایران اضافه کرد. وی در سال 1389 در مسابقات لیگ جهانی کاراته که در فرانسه برگزار شده بود موفق به کسب مدال نقره شد و توانست مدال طلا در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا در مالزی سال 1387 را کسب کند. از دیگر افتخارات سعید حسنی‌پور می‌توان به کسب مدال نقره در مسابقات قهرمانی امیدهای جهان در ترکیه سال 1386، مدال برنز در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا در سنگاپور سال 1385 و مدال طلا در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در قبرس سال 1384 اشاره کرد.

حسنی‌پور دارنده مدال طلای مسابقات جوانان جهان و آسیا، برنز امیدهای آسیا، نقره لیگ جهانی و نقره بازی‌های کشورهای اسلامی، طلای بزرگسالان آسیا و طلای آسیایی اینچئون کره با حکم رئیس فدراسیون کاراته، در سال 1395 به عنوان مربی تیم ملی کاراته بزرگسالان منصوب شد. وی مربیگری تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 1395، مربیگری تیم ملی امید در رقابت‌های آسیایی و همچنین سرمربیگری تیم کاراته منتخب گیلان در جام باشگاه‌های آسیا را در کارنامه دارد.

پس از آن وی در سال 1397 مسئولیت مربیگری تیم ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان، مربیگری تیم ملی بزرگسالان در مسابقات لیگ‌های جهانی فرانسه و ترکیه، مربیگری تیم ملی بزرگسالان در مسابقات لیگ جهانی امارات، مربیگری تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی اسپانیا، مربی تیم ملی امید ایران در مسابقات جهانی اسپانیا و اتریش را به عهده داشت. این کاراته‌کای ایرانی در سال 1398 نیز، مربی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات لیگ جهانی ترکیه و مربی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات لیگ جهانی روسیه بود و تیم ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان را هدایت کرده‌ است. مربی تیم ملی کاراته ایران در فاصله کمتر از دو ماه به المپیک با عقد قراردادی دو ساله به عنوان مربی تیم ملی کاراته هنگ کنگ انتخاب شد.

«کشورهای شرق آسیا واقعاً علاقه بسیار زیادی به ورزش‌های رزمی دارند و در واقع شرق آسیا مهد ورزش های رزمی است. هنگ کنگ چهره سرشناسی به نام «بروسلی» دارد، او سال ها در هنگ کنگ زندگی کرده و برای همین مردم اینجا به شدت به این شخصیت علاقه دارند و به عشق بروسلی ورزش های رزمی را دنبال می کنند. اینجا مجسمه ای به عنوان نماد بروسلی ساخته شده که همه آن نماد را دوست دارند و به عنوان سمبل ورزش های رزمی معروف است.هرکسی به این کشور سفر می کند با آن مجسمه بدون شک عکس یادگاری می گیرد.» این گوشه ای از صحبت های سعید حسنی پور قهرمان سابق بازی های آسیایی است که این روزها در قامت مربی تیم ملی کاراته کشور هنگ کنگ فعالیت می کند.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با مربی ایرانی تیم ملی کاراته هنگ کنگ را در زیر می‌خوانید:

فارس: سعید حسنی پور این روزها در کشور هنگ کنگ به عنوان مربی تیم ملی کاراته این کشور فعالیت می کند، چطور شد که با فدراسیون کاراته این کشور به توافق رسیدی؟

مدتی بود که از این کشور پیشنهاد داشتم. اواخر تابستان سال گذشته با فدراسیون کاراته کشور هنگ کنگ مذاکره نهایی را انجام دادم و بعد از مدتی شروع به همکاری کردم؛ البته در این مسیر مسئولان کمیته ملی المپیک خیلی زیاد به من کمک کردند. بلافاصله در مسابقات لیگ جهانی امارات و مسابقات آسیایی قزاقستان به عنوان مربی همراه این تیم بودم. حتی در دو لیگ جهانی امارات و لیگ جهانی پرتغال که امسال برگزار شد کنار تیم هنگ کنگ بودم. فدراسیون کاراته هنگ کنگ، پیش از من یک مربی فرانسوی داشت، زمانی که قرارداد مربی فرانسوی به پایان رسید، فدراسیون این کشور به دنبال جذب مربی بود. وقتی پیشنهادات اولیه مطرح شد، من شرایط را بررسی کردم و بعد از گذراندن پروسه چندین ماهه ما با هم به توافق رسیدیم و همکاری من با این فدراسیون شروع شد.

فارس: قرارداد شما با این فدراسیون چند ساله است، آیا شرایط مالی هم مطلوب است؟

با فدراسیون کاراته هنگ کنگ قرارداد 2 ساله دارم و در واقع به عنوان مربی تیم کومیته آنها فعالیت می کنم. سرمربی تیم ملی هنگ کنگ مسئولیت کاتا و کومیته را بر عهده دارد، من هم به عنوان مربی ارشد کومیته مسئولیت دارم. طبق قراردادی که با فدراسیون کاراته هنگ کنگ دارم، 2 سال کنار این تیم خواهم بود و خوشبختانه از لحاظ مالی شرایط برایم مهیا است. با همسرم در این کشور تا پایان قراردادم حضور خواهیم داشت.

فارس: طی چند سال اخیر، کشورهای شرق آسیا به جذب مربیان ایرانی روی آورده اند، این اتفاق چه دلیلی دارد؟ آیا موفقیت کاراته ایران تنها باعث این اتفاق شده یا نوع و سبک مبارزات ما به کشورهای شرق آسیا نزدیک تر شده است؟

همیشه استایل کاراته ایران در دنیا مورد علاقه خیلی از کشورها بوده است؛ مخصوصاً کشورهای شرق آسیا. به همین دلیل آنها به دنبال استفاده از مربیان ایرانی هستند تا از تجربیات ایرانی ها در رشد تیم‌های ملی کشورشان بهره مند شوند. به هرحال نتایجی که کاراته ایران طی چند سال اخیر در مسابقات مختلف کسب کرده، توجه کشورهای دنیا را جلب کرده است، خارجی ها برای پیشرفت کاراته کشورشان از مربیان ایرانی استفاده می کنند. در حال حاضر به عنوان نماینده ایران در این کشور حضور دارم و‌امیدوارم بتوانم اثر مثبتی روی کاراته هنگ کنگ داشته باشم.

فارس: شرایط کاراته هنگ گنگ با پیشینه رزمی که دارد، باید نسبت به خیلی از کشورهای شرق آسیا بهتر باشد، اوضاع کاراته این کشور چطور است؟

شرایط اینجا با ایران خیلی متفاوت است. تعداد کاراته کاها و بازیکنانی که در اختیار داریم خیلی متفاوت تر از ایران است. در واقع اصلاً قابل مقایسه با کاراته ایران نیست. شرق آسیا در گذشته شرایط بهتری نسبت به امروز داشته است، اما در حال حاضر شرایط خیلی متفاوت شده است. ما برای آینده کاراته این کشور امیدواریم؛ چرا که در لیگ جهانی پرتغال یکی از بازیکنان ما تا قبل فینال آمد و در نهایت مقام پنجم را کسب کرد. مسابقات گروهی است، یک کاراته کا باید چندین بازی انجام دهد تا به یک چهارم راه پیدا کند، بعد از آن نیمه نهایی و پس از آن یک بازیکن به فینال می‌رسد. همین که بازیکنان ما تا قبل فینال آمدند ما به آینده امیدوار هستیم. تلاش مان این است در لیگ های جهانی پیش رو مدال کسب کنیم. در رنکینگ جدیدی که اعلام شده جایگاه کاراته‌کاهای هنگ‌کنگ رشد کرده و این نشان از پیشرفت کاراته این کشور است.

فارس: پس همچنان مردم این کشور علاقه زیادی به بروسلی، جکی چان و چهره های سرشناس رزمی دارند؟

کشورهای شرق آسیا واقعاً علاقه بسیار زیادی به ورزش‌های رزمی دارند و در واقع شرق آسیا مهد ورزش های رزمی است. هنگ کنگ چهره سرشناسی به نام بروسلی دارد؛ او سال ها در هنگ کنگ زندگی کرده است، برای همین مردم اینجا به شدت به این شخصیت علاقه دارند و برای همین ورزش های رزمی در هنگ کنگ طرفدار دارد. اینجا به عشق بروسلی ورزش های رزمی را دنبال می‌ کنند. زمانی که به هنگ کنگ سفر کردم، اطرافیان همیشه در مورد این شخصیت صحبت می کردند. وقتی صحبت از نماد بروسلی شد، متوجه شدم در اینجا مجسمه ای به عنوان نماد بروسلی ساخته شده که همه آن نماد را دوست دارند. خیلی برایم جذاب بود و به خاطر همین از روزی که آمده بودم دوست داشتم این نماد را که به عنوان سمبل ورزش های رزمی در هنگ کنگ معرفی شده را از نزدیک ببینم. بروسلی یک مجسمه معروف در هنگ کنگ دارد که هرکسی به این کشور سفر می کند با آن مجسمه بدون شک عکس یادگاری می گیرد. بروسلی را در این کشور نماد ورزش های رزمی می دانند.

فارس: گویا در گذشته کرک آبادی به عنوان مربی در این کشور فعالیت می کرد و به همین دلیل کاراته‌کاهای هنگ کنگ شناخت خوبی از ایران دارند. در مورد این موضوع برایمان بگویید.

بله؛ بچه های تیم ملی هنگ کنگ کلاً نسبت به کشور ایران و کاراته کشورمان شناخت خوبی دارند، چرا که آنها بارها به ایران سفر کرده اند و به کاراته ایران علاقه بسیار زیادی دارند. در گذشته پیش از حضور مربی فرانسوی، کرک آبادی در اینجا فعالیت می کرد و به خاطر همین او در سفرهایی که به همراه این ملی پوشان به ایران داشته، آنها شناخت بسیار خوبی از کشورمان دارند. این موضوع در بحث آموزش به من کمک می کند.

فارس: سعید حسنی‌پور در دوران طلایی کاراته ایران کنار شهرام هروی و دیگر مربیان حضور داشته، آیا تجربیات گذشته در عرصه بین المللی می تواند به شما کمک کند؟

کاراته ایران همیشه یکی از پر قدرت‌ترین‌های دنیا است. افتخار این را دارم که مربی تیم ملی کاراته ایران بودم، خدا را شکر می کنم که در دوران طلایی کاراته ایران به عنوان مربی کنار تیم ملی بودم و در حال حاضر به هنگ کنگ آمده ام تا بتوانم تاثیر مثبتی در این کشور داشته باشم.

فارس: با شرایط شیوع کرونا در هنگ کنگ شما پس از بازگشت از هر مسابقه ای باید در قرنطینه باشید؟

بله؛ ما از لیگ جهانی پرتغال که به هنگ کنگ برگشتیم دو هفته در قرنطینه بودیم. اینجا شرایط شیوع کرونا مساعد نیست. چین و هنگ کنگ درگیر کرونا هستند، من دوز سوم واکسن را زده ام و همه چیز را رعایت می کنم، اما شرایط اینجا خیلی مساعد نیست. برای رفع این مشکل خیلی سخت گیری می شود اما فعلاً اوضاع خوب نیست. در اروپا کسی دیگر رعایت نمی کند و همه بدون ماسک هستند، اما در هنگ‌کنگ همه چیز رعایت می شود.

فارس: آیا برای حضور در بازی‌های آسیایی با ترکیب کامل اعزام خواهید شد؟

بله، ما با ترکیب کامل در بخش پسران و دختران کاتا و کومیته به بازی های آسیایی اعزام خواهیم شد. امیدوار به کسب مدال در کومیته هستیم؛ البته در کاتا شرایط کاملاً فرق می کند. ما در المپیک مدال کاتا داشته‌ایم و شرایط کاتای هنگ کنگ متفاوت است. امیدواریم که بتوانیم در کومیته هم موفق به کسب مدال شویم.

فارس: صحبت پایانی…

امیدوارم که بتوانم تجربیات خودم را در اختیار کاراته این کشور قرار دهم تا به عنوان نماینده ایران در این کشور موفق شوم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مربی تیم ملی کاراته هنگ کنگ کاراته قهرمان بازی های آسیایی سعید حسنی پور تیم ملی بزرگسالان در مسابقات لیگ مسابقات لیگ جهانی مربی تیم ملی کاراته مسابقات قهرمانی فدراسیون کاراته عنوان مربی تیم کشورهای شرق آسیا بازی های آسیایی کاراته این کشور کاراته هنگ کنگ ورزش های رزمی سعید حسنی پور کاراته ایران کاراته کشور کسب مدال بین المللی هنگ کنگ مدال نقره مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را به نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) در دانشگاه تهران ضمن دعوت همه مؤمنان برای تقوای الهی گفت: شهید مطهری معلم حوزه و دانشگاه بود و روز شهادت شهید مرتضی مطهری روز معلم نامگذاری شد.

وی افزود: او شخصیتی بود که در مدرسه قرآن و عترت تربیت شد و با کوله باری از معرفت و تقوا و ورع و با بینش عمیق اجتماعی و سیاسی و درک درست از واقعیت‌های فکری در جامعه حدود نیم قرن در راه اعتلای فکری و عقلانی و علمی جامعه اسلامی قلم زد و با دستیابی به مقام شامخ شهادت به لقای خدای سبحان شتافت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت علم که در قرآن هم به آن اشاره شده است، اظهار کرد: این قلم است که راه را برای ارتقای جامعه بشری در پرتو علم هموار می‌کند. قلم نقش انتقال علم به انسان را دارد و قلم راه برای فراگیری همه علوم برای انسان فراهم کرده است.

وی افزود: انسان در میان همه پدیده‌ها از بالاترین ظرفیت و استعداد برای فراگیری دانش برخوردار است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تاکید کرد: جامعه آراسته به قسط که انسان‌های عادل آن را به پا می‌دارند، دستاورد آراستگی به علم و تصمیمات مبتنی بر دانش است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی ایران و آفریقا گفت: در هفته گذشته در هفتم اردیبهشت ماه دومین دور از اجلاس بین المللی ایران و آفریقا برگزار شد. این اجلاس مهم که با ابتکار دولت سیزدهم برگزار شده است، با حضور نمایندگان عالی رتبه از کشور‌های قاره ثروتمند آفریقا و با حضور بیش از ۳۰ تن از وزرای اقتصادی ۳۰ کشور آفریقایی برگزار شد.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از رئیس جمهور و وزیر صمت برای برگزاری این اجلاس تشکر کنم. همچنین بر تلاش‌های موفق وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در شکل‌گیری دبیرخانه این اجلاس در وزارت صمت برای پیگیری تصمیمات آن تاکید کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ظرفیت‌های قاره آفریقا، اظهار کرد: قاره آفریقا با حضور بیش از ۵۴ کشور، بیش از ۳۰ درصد از ذخایر طبیعی جهان، ۴۰ درصد از ذخایر طلا و ۹۰ درصد از ذخایر پلاتین جهان را در اختیار دارد و بر اساس گزارش بانک بین‌المللی پول در میان ۱۰ کشوری که در سال ۲۰۲۳ بالاترین سرعت و شتاب را در رشد اقتصادی داشتند، ۶ کشور آفریقایی قرار دارد.

وی افزود: تحکیم رابطه با این قاره کهن و ثروتمند و انسان‌های آراسته به فضیلت آن که در طول قرون گذشته مورد ستم استکبار جهانی قرار گرفتند، یک ضرورت است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات وعده صادق، بیان کرد: بحث دیگری که در این خطبه در حوصله وقت موجود به آن می‌پردازم عملیات درخشان «وعده صادق» است. در فضای جنگ شناختی وضعیت میدان را تفسیر‌ها و روایت‌ها تعریف می‌کنند و حماسه وعده صادق نیازمند روایت صحیح است که باید به آن پرداخت.


عملیات وعده صادق بسیار گسترده بود

وی ادامه داد: به دو نگاه متفاوت در حجم این عملیات می‌پردازم که در این خصوص فرمانده مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد، این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد ولی ما عملیات محدودی را در اندازه شرارت دشمن خبیث انجام دادیم، اما از نگاه تحلیلگران نظامی عملیات بسیار گسترده بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: دنیای غرب این عملیات را آغاز تحولی بنیادین در منطقه و معادلات سیاسی و نظامی تعریف می‌کند. در این نبرد درخشان رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشور‌های همسو با آنها از تمام کارت‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خود استفاده کرده و آن را به کار بردند، اما ایران از تعداد محدودی از کارت‌های تهاجمی خود بهره گرفت و این نشان دهنده وضعیت میدان است.

وی ادامه داد: به قول یکی از کارشناسان مؤسسه «بروکینز» این عملیات اقدامی از جنس هشدار بود و با این حال از نظر راهبردی، مقیاس دامنه و پیچیدگی عملیات بسیار قابل توجه بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

وی افزود: صهیونیست‌ها که با عملیات طوفان الاقصی نخستین شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بزرگ را تجربه کرده بودند با اشتباه محاسباتی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که در حقیقت بخشی از خاک ایران است، با عملیات پیروزمندانه وعده صادق در سوگ فرو ریختن تار و پود افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی نشستند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد بیان کرد: عصر جدیدی در منطقه آغاز شده است که بازیگران اصلی آن پیروان پیامبر اعظم (ص)، ملل شجاع، معتقد و صبور امت جهان اسلام و ستون فقرات آن محور مقاومت است.

وی افزود: نیرو‌های مسلح کشورمان و فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از تعداد محدودی از نسل‌های قدیمی پهپادها، موشک‌های کروز و بالستیک با کلاهک بارشی موفق شدند با تاکتیک‌های نوین و پیچیده پرتاب‌های خود را از دیوار‌های آتش هشت لایه آمریکا و چهار لایه رژیم صهیونیستی عبور داده و به اهداف مورد نظر به اصابت برسانند. این فرماندهان فرزندان سلحشور امام و بازوان قدرتمند نیرو‌های مسلح کشور و رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اذعان کرد: به گزارش شبکه الجزیره رژیم اسرائیل موفق به سرنگونی موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی نگردید و آنها هم که رهگیری شدند با کمک سامانه‌های آمریکا و متحدان او بود.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تاکید کرد: باید متذکر شوم که موشک‌هایی که با هدف اصابت به هدف، شلیک شدند با حجمی بالاتر از انتظار به اهداف تعیین شده دقیقاً اصابت کردند و این عملیات اثبات کرد ایران می‌تواند هر نقطه از عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و رژیم متجاوز و کودک‌کش صهیونیستی را تنبیه کند.

وی افزود: از نگاه کارشناسان فنی و نظامی، فکر و خیال و نگرانی از پاسخ سخت ایران برای عملیات هجومی‌تر در رژیم صهیونیستی وجود دارد. البته پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک اقدام راهبردی استراتژیک و دارای ابعاد گسترده دفاعی، نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی و حتی حقوقی است و از نظر کارشناسان و تحلیلگران نظامی دارای پیامد‌های میان مدت و بلند مدت است که به آن اشاره می‌کنم.


عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران و منطقه را افزایش داد

خطیب موقت نماز جمعه تهران در تشریح پیامد‌های عملیات وعده صادق، گفت: این عملیات، قدرت‌های کوچک و بزرگ را معطوف به خود داشت و به عنوان یک رزمایش فرامرزی تجربه‌های ارزشمندی را برای ساختار دفاعی کشور و محور مقاومت ایجاد کرد. همچنین اقدام دفاعی ایران بازندگی کشور، منطقه و محور مقاومت را افزایش داد، زیرا این رخداد به به منزله شکست آمریکا در بازدارندگی بود.

وی افزود: به اذعان کارشناسان نظامی عملیات وعده صادق نمونه برجسته از شاهکار و عملیات فضایی چند لایه بود که برتری جمهوری اسلامی ایران را در طراحی، فرماندهی، مدیریت میدان و انهدام اهداف خود به نمایش گذاشت. عملیاتی که هزینه بیش از ۳ میلیارد دلاری را برای صهیونیست‌ها و متحدان آنها همراه داشت و به شناسایی قابلیت‌های دفاعی و نظامی صهیونیست‌ها و متحدانشان در میدان منجر شد که نقش تعیین کننده‌ای در ارتقای ظرفیت‌های تهران و محور مقاومت ایفا خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه پیامد‌های عملیات وعده صادق تشریح کرد: در بعد سیاست داخلی عملیات وعده صادق تلاش دشمن را در حوزه جنگ شناختی، برای اعتماد زدایی و ایجاد شکاف اجتماعی و تحمیل تفکر ناامیدی و ناکارآمدی و نادیده انگاری پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و تخریب واقعیت‌ها را با چالشی جدی مواجه ساخته است و وعده صادق یک فرصت استثنایی برای ارائه گوشه‌ای از توانمندی‌های کشور در زمینه تولید فناوری‌های نظامی به ویژه صنایع هوافضا بود که می‌تواند در حوزه خلق ثروت برای ایران نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه متذکر شد: از پیام‌های این عملیات آن بود که اول در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش جنگ تعریف نشده است و ایران برای ارتقای امنیت به ویژه در منطقه و کشور‌های اسلامی و همسایگان اهمیت بسیاری قائل است و در عین حال ایران ارتقای امنیت را به ارتقای سطح بازدارندگی می‌داند.

وی افزود: هر قدرتی علیه ایران اقدام کند، با پاسخ سخت مواجه خواهد شد و هیچ مماشاتی در کار نیست. از طرفی آمریکا و متحدان غربی او از شکست‌های خود در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و جنگ هشت ساله، تحریم‌های طولانی علیه جمهوری اسلامی ایران درس بیاموزند و با نگاه درس آموز به تغییر معادلات سیاسی در منطقه و شکست‌های خفت بار رژیم کودک کش و خبیث در راهبرد سیاسی و نظامی خود تجدید نظر کنند و خطا‌های محاسباتی گذشته را تکرار نکنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: واقعاً صد‌ها میلیارد دلار هزینه جنایت علیه ملل منطقه اعم از مسلمانان مسیحیان و یهودیان چه دستاوردی برای غرب داشته است؟ در حالی که تنها راهبرد برای امنیت منطقه فراخوان مردم شریف فلسطین و تشکیل یک حکومت مستقل فلسطینی و مراجعه به آرای ملت فلسطین، اعم از مسلمانان مسیحیان و یهودیان است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان سخنان خود با اشاره به جوانان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور، بیان کرد: فناوری و تکنولوژی به دست چهره‌های فرهیخته علمی و با هدایت مراکز علمی و دانشگاهی و با هدایت رهبر حکیم انقلاب اسلامی در شرایطی به دست آمده است که نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل استقلال طلبی و شعار نه غربی و نه شرقی، در شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار داشته است. این دستاورد‌های علمی و نظامی صرفاً با بهره‌گیری درست از ظرفیت نهاد‌های علم و توانمندی متخصصان داخلی به دست آمده است که بدون شک احساس غرور ملی و تقویت خودباوری، امید و استفاده از ظرفیت‌های انباشته شده و زیرساخت‌ها در طول چهار دهه گذشته شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت وحدت ملی، ادامه داد: با تحکیم وحدت ملی و انسجام اسلامی می‌توان بر چالش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی غلبه کرد و ایران را در جایگاهی دیگری مشاهده کرد که امیدوارم با نگاه درست به این ظرفیت‌ها و تلاش مدیران ارشد جامعه اسلامی، با ارتقای جایگاه بازدارندگی دفاعی ایران مقتدر، کشور با قدرت از همه چالش‌ها عبور کند و شاهد عزت روزافزون امت اسلامی و ملت عزیز ایران باشیم.

دیگر خبرها

  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • وعده صادق رژیم اسرائیل را شکننده‌ تر کرد
  • عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را به نمایش گذاشت
  • وعده صادق رژیم اسرائیل را شکننده‌تر کرد
  • قهرمانی پاس قم در لیگ برتر کاراته باشگاه‌های کشور
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد