Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی جمعه و شنبه در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور به ویژه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و کرمان در بعضی ساعات رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناپایداری‌ها در اکثر مناطق فوق روز شنبه تقویت خواهد شد و در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

شدت بارش در این دو روز در شمال غرب کشور و در دامنه‌های و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی است. طی این مدت کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب رخ خواهد داد.

یکشنبه این سامانه در نوار شمالی کشور شامل شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز فعال خواهد بود. همچنین در شرق، جنوب شرق و جنوب کشور نیز گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه این ناپایداری‌ها در نوار شمالی کشور شامل شمال‌غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

با توجه به شکل گیری توده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به نوار غربی کشور در روز جمعه برای نیمه غربی و مناطق جنوبی کشور پدیده گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و دید افقی نیز رخ خواهد داد.

شنبه در بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور و استان‌های البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

جمعه، شمال خلیج فارس و یکشنبه بخش‌های مرکزی آن و طی سه روز آینده دریای خزر مواج است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا پیش بینی هواشناسی وضعیت هوا سواحل دریای خزر رخ خواهد شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فاطمه زارعی امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد روز گذشته و به دلیل نفوذ و تقویت فعالیت توده‌های ناپایدار جوی، برای روز پنجشنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز پنجشنبه شدت باد و گرد و خاک، رعد و برق شدید، وقوع رواناب، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق کوهستانی متصور است.

زارعی ادامه داد: ناپایداری جوی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، زیرکوه، بشرویه، سرایان و فردوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری، اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مناطق کوهپایه‌ای، کوهنوردی و چرای دام خودداری کنند و همچنین کشاورزان، گلخانه‌داران و دامداران جهت حفظ محصولات باغی و دام خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 749410

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • پیش بینی بارش رگبار باران در استان یزد
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • باد شدید و رگبار باران در تهران
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران