Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@13:10:17 GMT

میزان گرد و غبار در آبادان به 25 برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۶۸۲۳

در پی ورود توده گرد و غبار به خوزستان، ۱۴ شهرستان درگیر این پدیده شده و میزان آلودگی هوا در آبادان به ۲۵ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش ایرنا، توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق از ساعتی پیش وارد خوزستان شده که بیشترین غلظت این گرد و غبار در شهرهای مرزی بوده و در سایر شهرها روبه افزایش است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) را در ساعت ۲۳ روز پنجشنبه، در شهرهای آبادان سه هزار و ۷۴۶، سوسنگرد یک هزار و ۱۶۷، شادگان یک هزار و ۸۱۹، شوش یک هزار و ۳۲۰، امیدیه ۱۵۴، اندیمشک ۱۶۱، اهواز ۴۸۶، ایذه ۱۶۳، بندر امام ۳۲۷، بهبهان ۲۱۵، حمیدیه ۷۲۸، دزفول ۲۰۳، رامشیر ۱۶۶ و شوشتر ۱۷۱ میکروگرم بر مترمکعب گزارش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان دیروز با صدور هشدار سطح نارنجی، تاثیر امواج متوالی گرد و خاک از کشور عراق ابتدا بر مناطق شمال غرب، غرب و سپس مناطق مرکزی و سایر نقاط استان را از اواخر وقت پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه پیش بینی کرده است.

اداره کل هواشناسی همچنین نسبت به سه موج گرد و خاک در خوزستان شامل کانون‌های عراق، کانون‌های مرز عراق و اردن و عربستان، کانون‌های واقع در کشور سوریه و کانون‌های داخلی خوزستان هشدار داده است.

آخرین توده گرد و غبار در روز یکشنبه وارد خوزستان شده بود که تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های خوزستان را در روز دوشنبه به دنبال داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گردوخاک خوزستان عراق گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۸ درجه را نشان می‌دهد است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۶۱ درصد و دید افقی هفت هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۴ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر