Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این مرجع تقلید شیعه امروز در دیدار حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج با معظم‌له، علت وضعیت کنونی مناسبات ایران با عربستان را اشتباهاتی دانست که صورت گرفته و افزود: باید به وسیله حج کاری کرد که بدبینی‌ها تبدیل به خوش‌بینی شود. این مناسک، به صورت مستقیم حج است، ولی به صورت غیرمستقیم یک مسأله سیاسی است هرچند اسم امور سیاسی برده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی، وی بر دوری از مسائلی که باعث برانگیختن حساسیت طرف مقابل می‌شود، اشاره کرده و گفت: باید برنامه‌های عبادی سیاسی به گونه‌ای برگزار گردد که ضمن رضایت حجاج ایرانی، باعث تحریک و برانگیختن حساسیت‌های آنان نگردد.

این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم آموزش حجاج اشاره کرده و فرمودند: با توجه به فرصت بسیار کم باقی‌مانده تا ایام حج، باید به صورت فشرده کلاس‌های آموزشی احکام، مناسک و آموزه‌های رفتاری برای هیئت‌های اعزامی و حاجیان برگزار شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با توجه به شرایط و احکام ویژه بانوان بر لزوم آموزش مضاعف آنان تأکید نمود.

وی در پایان این دیدار، ضمن دعا برای موفقیت مسئولین محترم در خدمت‌گزاری به حجاج و زوار خانه خدا و برگزاری هر چه باشکوه‌تر حج، از حجاج بیت‌الله‌الحرام نیز درخواست کرد که فرصت به دست آمده زیارت بیت‌الله‌الحرام و مدینه منوره و مشاهد مشرفه را مغتنم شمرده و از آن نهایت استفاده را ببرند.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته برای برگزاری حج ۱۴۰۱ توسط حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب ارایه گردید.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی روابط ایران و عربستان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است

حجت السلام راشد رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و مربی انسان‌سازی در جامعه است‌.

وی با اشاره به حدیث پیامبر بزرگ اسلامی (ص) که فرمودند:«انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق»، افزود: اخلاق از مسائل مهم دین اسلام است و تکمیل و تعلیم مکارم اخلاقی هدف اصلی معلمان در نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری کوهرنگ ادامه داد: معلمان با صبر و حوصله رسالت تعلیم و تربیت خود را برای شکوفایی و پویایی علم و فرهنگ و اخلاق جوامع بشری اجرا می‌کنند.

رئیسی عنوان کرد: تربیت و احیای اخلاق وظیفه سنگینی است که بر دوش فرهنگیان و معلمان نهاده شده است، همچنین کلید سعادت و شقاوت یک ملت دست فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آینه ی تمام نمای آینده کشور است و شادابی و نشاط جامعه در حول محور معلمان با انگیزه می چرخد بیان داشت: در راس این هرم معلم قرار دارد چون تمدن ساز است.

رئیسی با بیان اینکه جایگاه معلمان به ویژه معلمان ابتدایی در نقش پذیری و الگو برداری دانش آموزان بی بدیل و تاثیر گذار است گفت: تبیین جایگاه معلمان از نگاه حاکمیت می‌بایست توسعه محور باشد.

وی با اذعان بر اینکه هویت بخشی به آموزش و پرورش توسط معلمان خوب صورت می‌پذیرد و امروز معلمان خلاق و مبتکر می‌توانند در جایگاه آموزش و پرورش تاثیر گذار باشند گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه حاکمیتی است و همگان باید در این راستا حرکت کنند.

رئیسی خاطر نشان کرد: تمامی برنامه آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین و ساحت‌های شش گانه آن و گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری باید تبیین گردد.

کد خبر 6093946

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه