Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@08:25:23 GMT

آغاز رای گیری لبنانی های ساکن خارج از این کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۶۹۳۸

آغاز رای گیری لبنانی های ساکن خارج از این کشور

مرحله اول از انتخابات پارلمانی لبنان با رای گیری لبنانی های ساکن خارج از این کشور امروز جمعه در چندین کشور شروع شده است.  

به گزارش مشرق به نقل از النشره، مرحله اول از انتخابات پارلمانی لبنان با رای گیری لبنانی های ساکن خارج از این کشور امروز جمعه شروع شده است.

رای گیری شهروندان لبنانی ساکن کشورهایی که تعطیلی رسمی آنها روز جمعه است، آغاز شده است و اولین حوزه رای گیری در تهران پایتخت ایران ساعت ۵:۳۰ به وقت بیروت به روی رای دهندگان باز شد و ۶۴۲ رای دهنده تا ساعت هشت و نیم عصر به وقت بیروت فرصت رای دادن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سلطان نشین عمان هم رای گیری ساعت شش صبح شروع شده است و ۹۰۳ رای دهنده لبنانی تا ساعت ۹ شب به وقت بیروت وقت دارند که در این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس رای خود را به صندوق بیاندازند.

در ساعت هفت صبح به وقت لبنان هم حوزه های اخذ رای برای لبنانی های مقیم کشورهای عربستان، کویت، قطر، بحرین، سوریه، اردن و عراق باز شده است. بیشترین رای دهنده لبنانی در عربستان با ۱۳۱۰۵ است و به دنبال آن لبنانی های مقیم قطر با ۷۳۴۴، وکویت با ۵۶۷۰ هستند.

شهروندان لبنانی واجد شرایط اخذ رای در سوریه ۱۰۱۸، بحرین ۶۳۸، اردن ۴۸۳، عراق ۳۲۷ رای دهنده هستند.

در مصر ۷۰۹ شهروند لبنانی مقیم این کشور از ساعت هشت صبح تا ۱۱ شب فرصت رای دادن دارند.

درخواست میقاتی از لبنانی های مقیم خارج

نجیب میقاتی خست‌وزیر لبنان از شهروندان ساکن خارج کشور خواست که برای تحقق تغییر در لبنان مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند.

میقاتی در بازدید از اتاق عملیات مدیریت و نظارت بر روند انتخابات در خارج که وزارت خارجه لبنان راه‌اندازی کرده و قرار است بر روند رأی‌گیری نظارت داشته باشد، گفت که انتخابات شهروندان ساکن خارج از کشور نشان می‌دهد که شهروندان لبنانی هر جای دنیا که باشند میهنشان را فراموش نمی‌کنند.

انتخابات لبنانی های مقیم خارج امروز جمعه و یکشنبه

انتخابات شهروندان ساکن خارج از لبنان امروز جمعه ۶ مه و یکشنبه (۸ مه) برگزار می شود.

انتخابات شهروندان لبنانی ساکن امارات در روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

روز یکشنبه، شهروندان لبنانی ساکن کشورهای دیگر از جمله فرانسه، امریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، انگلستان، برزیل، ترکیه برگزار خواهد شد.

افزایش شمار ثبت نام رای دهندگان لبنانی ها خارج از کشور

این دوره از انتخابات شاهد افزایش بی‌سابقه ثبت‌نام رأی‌دهندگان ساکن خارج از کشور بوده است. در انتخابات ۲۰۱۸ فقط ۹۲ هزار و ۱۸۰ تن برای شرکت در انتخابات خارج از کشور ثبت‌نام کرده بودند که ۵۰.۷۶ درصد آنها در انتخابات شرکت کردند.

بیشترین ثبت‌نام مربوط به فرانسه (۲۸ هزارو ۸۳ نفر) و امریکا (۲۷ هزار و ۹۲۵ نفر) و کانادا (۲۷ هزار و ۴۱۳ نفر) و امارات (۲۵ هزار و ۵۲ نفر) بوده است.

رای گیری در داخل لبنان ۱۵ مه

لبنان از نیمه‌شب چهارشنبه وارد دوره سکوت تبلیغاتی شده است. رأی گیری در داخل لبنان برای انتخابات قرار است ۱۵ مه برگزار شود. در این انتخابات ۱۰۴۴ نامزد در ۱۰۳ لیست انتخاباتی برای دستیابی به ۱۲۸ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.

روز گذشته هیئت نظارت بر انتخابات لبنان از بی ضابطگی و قانون شکنی گسترده در تبلیغات انتخاباتی انتقاد کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت لبنان رای گیری انتخابات لبنان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شهروندان لبنانی لبنانی های مقیم خارج از کشور ساکن خارج امروز جمعه رای دهنده رای گیری روز جمعه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ پایان می‌یابد.

ستاد انتخابات کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات ضدصهیونیستی القسام در خارج از فلسطین
  • اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • اعلام جزییات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند