Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:09:49 GMT

«مرغداری در میدان جنگ» برای نوجوانان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۷۰۵۸

«مرغداری در میدان جنگ» برای نوجوانان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «مرغداری در میدان جنگ» نوشته سید سعید هاشمی به‌تازگی توسط واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران برای نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شد.

این‌کتاب بر اساس خاطرات طنز رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب (ع) در طول هشت سال دفاع مقدس نوشته شده و درباره مواجهه این رزمندگان با حیوانات در میدان جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید سعید هاشمی نویسنده این‌کتاب، شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان است. او از معدود شاعران معاصر است که در حوزه طنز کودک و نوجوان نیز فعالیت می‌کند.

طی دو سال گذشته جلسات خاطره گویی طنز با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سالن شهید سردار سلیمانی انتشارات کتاب جمکران برگزار و خاطرات آنها ثبت و ضبط شد که کتاب «مرغداری در میدان جنگ» اولین کتاب از این مجموعه خاطرات است. راویان خاطرات «مرغداری در میدان جنگ» محسن دلپاک، رضا سفیدابی، حبیب زمانی، حسن کرزه‌بر، تقی عابدی، علی شفیعی، علی خاکباز، حسین بوجار، ناصر حمزه‌ای، علی شریفی و باقر سنگ‌تراشان هستند.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

«با تعجب به سید و دور و برش نگاه کردم. گفتم: «تخم مرغ کو؟ من که چیزی نمی‌بینم. نکنه داری زور می‌زنی که خودت تخم بذاری؟»

سید با خنده گفت: «منتظر باش و ببین!»

هنوز این جمله از دهانش بیرون نیامده بود که یک‌دفعه صدایی به گوشمان خورد.

ـ ای وای! خفه شدم! خدا بگم چه‌کارتون کنه! این دیگه چی بود؟ وای! الان سکته می‌کنم!

سرم را برگرداندم. سهتا از بچههای مرکز پیام از ساختمانشان بیرون آمده بودند و افتاده بودند کف زمین خاکی. یکیشان بالا آورده بود و دوتای دیگر، دهانشان کف کرده بود. نفر سوم، هی داد می‌زد: «ای وای! پدرتون رو در می‌آرم! این چه تخم مرغی بود! انگار فاسد شده بود! وای! دل و روده‌ام اومد بالا!»

برادررسولی با شنیدن صدای بچه‌ها، با شتاب از سنگرش بیرون آمد و رفت طرف آنها.»

این‌کتاب با تصویرگری اسماعیل چشم رخ و قیمت ۶۰ هزار تومان، جزو آثاری است که انتشارات کتاب جمکران با همکاری کنگره شهدای استان قم منتشر کرده است.

کد خبر 5482865 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات کتاب جمکران ادبیات دفاع مقدس ادبیات کودک و نوجوان سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران معرفی کتاب نمایشگاه کتاب تهران کتاب و کتابخوانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نادر طالب زاده جایزه ادبی انتشارات کتاب جمکران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی ایران کتاب داستان نویسی عید سعید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، گفت: مرغداران برای جوجه ریزی در واحد‌های خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی و ضدعفونی سالن‌های پرورش  را بایدزیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند.

دکتر محمد سیاح افزود: کسب نکردن گواهی بهداشتی از سوی صاحبان مرغداری‌ها علاوه بر به خطر انداحتن سلامت و بهداشت مرغداری‌ها و باعث اختلال در کنترل میزان تولید و عرضه گوشت و فرآورده‌های استحصالی از مرغداری‌ها در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی‌های و همچنین حمل بهداشتی در مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی است.

 

دیگر خبرها

  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد