Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی گفت: پرونده شکایت از روند صدور مجوز واگذاری پهنه معدنی ۴۸۰۰ هکتاری در محدوده شهرستان‌های شازند، اراک و خمین در دادگاه تجدیدنظر در حال بررسی است که در نهایت رأی صادره لازم اجراست و به نظر می‌رسد ظرف ۱۰ روز آینده رأی صادر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در خصوص آخرین وضعیت پرونده شکایت این اداره کل از روند صدور مجوز واگذاری پهنه معدنی ۴۸۰۰ هکتاری در محدوده شهرستان‌های شازند، اراک و خمین در گفتگو با دیارآفتاب، گفت: پرونده مذکور در دادگاه بدوی رسیدگی شد و هم‌اکنون در دادگاه تجدیدنظر نیز در حال بررسی است که در نهایت رأی صادره لازم اجراست و به نظر می‌رسد ظرف ۱۰ روز آینده رأی صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  محمدی خاطرنشان کرد: وکلای منابع طبیعی در این زمینه دفاعیات لازم را ارائه کرده‌اند لذا هم قوانین و هم وضعیت برداشت غیراصولی معادن کاملاً برای مقام محترم قضایی شرح داده شد تا انشالله قاضی رأی خوبی را برای حفظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی صادر کند.   به گزارش دیار آفتاب؛ سال گذشته مجوز اکتشاف و بهره‌برداری مس از یک پهنه معدنی وسیع ۴۸۰۰ هکتاری در محدوده شهرستان‌های شازند، اراک و خمین در حالی صادر شد که اداره کل منابع طبیعی به‌عنوان یکی از مراجع قانونی و صاحب‌نظر در این حوزه به علت موقعیت این پهنه در مناطقی که زیستگاه گونه‌های گیاهی ارزشمندی است با این اقدام مخالف بود اما این موضوع در کمیسیون ماده ۲۴ مکرر قانون معادن به ریاست استاندار وقت و متشکل از برخی دستگاه‌ها همچون روسای سازمان صمت، جهاد کشاورزی، خانه معدن، نظام‌مهندسی معدن، منابع طبیعی و دادگستری علیرغم مخالفت ۲ عضو (اداره منابع طبیعی و دادگستری) مورد موافقت قرار گرفت.  (جزئیات بیشتر)   درنهایت اما اداره کل منابع طبیعی با طرح شکایت در دادگاه نسبت به غیرقانونی بدون صدور این مجوز موضع‌گیری کرد و خواستار لغو صورت‌جلسه کمیسیون مذکور شد که با ورود دستگاه قضایی به این موضوع همراه گردید.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: منابع طبیعی پهنه معدنی رأی صادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر