Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهارداشت که گروه‌های تروریستی در افغانستان از جمله داعش در تلاش هستند تا نیروهای خود را منسجم کنند، اما هنوز موفق نشده‌اند.

به گزارش مشرق، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست سنای این کشور گفت که براساس گزارش‌های نهادهای اطلاعاتی این کشور گروه‌های تروریستی در افغانستان از جمله داعش تلاش دارند تا فعالیت‌های خود را در این کشور منسجم کنند، اما تاکنون موفق نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال میلی با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در افغانستان گفت: همانطور که شما در رسانه‌ها دیده‌اید و گزارش‌های اطلاعاتی ما نیز نشان می‌دهد، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در تلاش هستند تا فعالیت‌های خود را دوباره در افغانستان از سر بگیرند، اما هنوز قادر به این کار نشده‌اند.

وی افزود: این گروه‌های تروریستی تاکنون خطری متوجه خاک امریکا نکرده‌اند، اما ما از بسیار نزدیک بر آن‌ها نظارت می‌کنیم و اگر آن‌ها سر بلند کرده و آمریکا را تهدید کنند، ما اقدامات مناسب را روی دست خواهیم گرفت.

این ژنرال ارشد آمریکایی پیش از این نیز با بزرگنمایی داعش در افغانستان گفته بود که این گروه تروریستی طی ۲ تا ۳ سال آینده قابلیت تهدید خاک آمریکا را خواهد داشت.

آبان ماه سال گذشته نیز «کولن کال» معاون وزارت دفاع آمریکا در امور دفاعی و سیاست‌گذاری مدعی شده بود که این داعش خوراسان ممکن است طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده توانایی حمله به آمریکا را بدست بیاورد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت داعش افغانستان طالبان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

منابع خبری در غرب افغانستان اعلام کردند بر اثر حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در هرات شماری از نمازگزاران شهید و زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، افراد مسلح ناشناس به سوی نمازگزارن شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات تیراندازی کردند که بر اساس گزارش‌های اولیه یک عالم دین و شماری از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

برخی منابع محلی می گویند نمازگزاران پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله دو مهاجم موتور سوار قرار گرفتند.

گفته می‌شود حجت الاسلام جاوید از بزرگان این شهرک در حادثه تروریستی مسجد امام زمان عج و پنج نفر دیگر به شهادت رسیده‌اند.

جزئیات بیشتری از این حمله تروریستی منتشر نشده است.

مقامات امنیتی هرات نیز تاکنون اظهارنظری نکرده‌اند.

دور تازه حمله به نمازگزاران در افغانستان 11 کشته برجا گذاشتایران حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد شهر هرات را محکوم کردمحکومیت همه جانبه حمله انتحاری هرات

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • بازداشت چند داعشی در استانبول