Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:13:08 GMT

کل دنیا با کمبود روغن مواجه است/ ۱۱۲ تن روغن در استان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۷۲۸۴

کل دنیا با کمبود روغن مواجه است/ ۱۱۲ تن روغن در استان توزیع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پی نواقصاتی در امر تأمین و توزیع برخی اقلام خوراکی از جمله روغن و ماکارونی در استان توضیحاتی ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است: بحران اخیر جهان و جنگ روسیه و اوکراین موجب شده تا امنیت غذایی همه کشورهای دنیا تهدید شود و با مشکلات جدی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۰ درصد روغن و ۳۰ درصد غلات دنیا در همین منطقه جنگ‌زده تولید و تأمین می‌شود که با وقوع این جنگ عملاً این تنش بزرگ به بازار دنیا وارد شده و کشور ما نیز از این تنش در امان نبوده است.

لذا همان‌گونه که اشاره شد، مشکلات و کمبودهای اخیر ارتباطی با مدیریت درون استانی ندارد و یک موضوع ملی و جهانی است.

از سوی دیگر با توجه به شروع فصل برداشت دانه‌های روغنی و تولید محصول اولیه تهیه روغن خوراکی این موضوع می‌تواند در تأمین روغن مورد نیاز در داخل کشور نیز مؤثر باشد.

نکته دیگر اینکه کمبود روغن در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به استقرار کارخانه روغن در گچساران و تدابیر مدیریتی به مراتب از بقیه استان‌ها کمتر است.

در همین زمینه با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، با پیگیری و رایزنی‌های اخیر، ۷۰۰ تن روغن خوراکی برای نیمه دوم اردیبهشت سهمیه دریافت کردیم که بیش از نصف آن توسط کارخانه داخل استان و مابقی از کارخانه‌های بیرون استان در حال تأمین است که بین عاملین و کاسبان امین در سطح شهرستان‌ها در حال توزیع است.

تاکنون ۱۱۲ تن روغن در بازار استان توزیع شده و به زودی سهمیه‌های جدید ابلاغ می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که فروش اجباری هر کالای دیگری همراه با روغن خوراکی در بازار ممنوع است و بازرسان و ناظران با گشت‌های مستمر و روزانه با هر تخلفی در این زمینه برخورد خواهند کرد.

انتظار می‌رود همشهریان عزیز و رسانه‌ها با درک شرایط حاکم بر دنیا و مشکلات اقتصادی کشور، خادمان خود در جهاد کشاورزی را حمایت کنند تا با همکاری سایر نهادهای دخیل در بازار از جمله صمت و تعزیرات بتوانیم از مقطع حساس کنونی در تأمین امنیت غذایی مردم عبور کنیم.

کد خبر 5482814

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ اوکراین دانه های روغنی کمبود غذا عید فطر 1401 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه گرد و غبار ویروس کرونا روز معلم آمار کرونا خراسان رضوی ایلام گرد و خاک بارش باران سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

به گزارش قدس خراسان، باقر صدیقی امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه دیدار با مدیر برق شهرستان قوچان با بیان اینکه مدیریت حوزه برق سرولایت با قوچان و سه روستا نیز با خوشاب سبزوار است، افزود: مدیریت حوزه آب و آب‌رسانی سرولایت نیز با شهرستان نیشابور و آب‌رسانی به تعدادی از روستاهای فیروزه، نیشابور و خوشاب نیز با این بخش است.
وی عنوان کرد: چون نقطه مرزی هستیم متأسفانه این گونه تقسیم‌بندی شده است. در حوزه برق‌رسانی از ۴۰ روستا ۳۷ روستا زیر نظر قوچان و سه روستا با خوشاب است.
بخشدار سرولایت با بیان اینکه در حوزه خدمات‌رسانی مانند گاز و آب این منطقه نیاز شهرستان‌های هم‌جوار را تأمین می‌کند، تصریح کرد: چون هم‌جوار ما روستاهای بخش آبکوه شهرستان قوچان است، به همین دلیل از این منطقه برق مورد نیاز وارد بخش سرولایت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای شبکه توزیع برق استان از این مسیر مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه بخواهد از نیشابور توزیع برق صورت گیرد. بخش سرولایت ۹۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان فاصله دارد، در صورتی که این فاصله تا قوچان ۳۰ کیلومتر بیشتر نیست.
صدیقی در ادامه تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان را از محورهای مهم توسعه و آبادانی یک منطقه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم موانع و مشکلات را برطرف و راهکارهای عملی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم را انتخاب کنیم.
وی با تأکید بر تداوم اجرای طرح تعویض شبکه توزیع برق فعلی به کابل خود نگهدار و همچنین تأمین روشنایی معابر روستایی خاطرنشان کرد: فرمانداری و بخشداری نقش حمایتی، نظارتی و هدایت‌کننده دارد و سایر دستگاه‌های اجرایی باید با هم افزایی و تعامل مشکلات مردمی را برطرف کنند.
بخشدار سرولایت در ادامه بر اختصاص پنل‌های خورشیدی به منظور تأمین درآمد پایدار برای دهیاری‌ها، پیگیری چارت و تأمین نیرو و بالابر مختص اداره برق مستقر در منطقه تأکید کرد.
وی همچنین به ضرورت هماهنگی بیش از پیش بین ادارات آب و برق با لحاظ حداقل اثرات اجتماعی اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم برق کنتورهای چاه و خط پمپاژ به هیچ وجه قطع نشوند تا مشکل در کمبود و توزیع آب شرب برای اهالی بخش سرولایت را نداشته باشیم.صدیقی همچنین با هرگونه تعامل و همکاری با مجموعه برق و تداوم این همکاری‌ها اعلام آمادگی کرد و خواستار تسریع در اصلاح و نوسازی شبکه توزیع برق و برخی از خطوط انتقال آب و همچنین رفع مشکل مالکیت و دولتی شدن شبکه آب‌رسانی در ۳ روستای باقی مانده سطح بخش شد.
مدیر برق شهرستان قوچان در این نشست سه جانبه ضمن بیان اقدامات مهم انجام شده و در دست اقدام اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت شرکت برق خدمت‌رسانی به مردم است، از هیچ کوششی جهت خدمت شایسته به مردم دریغ نخواهیم کرد.
مهدی آدینه ادامه داد: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان یک نعمت الهی است که باید قدردان و شکرگزار این نعمت باشیم.
وی با اشاره به هزینه کرد حدود ۴۵ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به روستای ماه نشین سرولایت در سال گذشته ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات به حق مردم از جمله محورهای مهم مورد توجه است که برای موفقیت در این راه و کسب رضایت مردم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران