Web Analytics Made Easy - Statcounter

"زوران میلانوویچ" رئیس‌جمهور کرواسی گفت در صورتی که وی نماینده کرواسی در نشست پیمان اتلانتیک شمالی " ناتو " در مادرید باشد، از پذیرش سوئد و فنلاند جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از وب سایت یورواکتیو، میلانوویچ رییس جمهور کرواسی که پیش از این مخالفت خود با پیوستن احتمالی دو کشور فنلاند و سوئد به ناتو ابراز کرده بود، افزود : به عنوان رئیس کشوری که نماینده کرواسی در نشست ناتو است، در صورتی که اجلاس در آن سطح برگزار شود، این پذیرش را وتو خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت با این حال اگر تصمیمات در شورای آتلانتیک شمالی توسط سفیران ناتو گرفته شود وی مطمئن نیست که بتواند سفیر کرواسی را متقاعد کند که موضع وی را بپذیرد.

رییس جمهور کرواسی اما تاکید کرد که وی روح گناهکار هر نماینده مجلسی را که مانند شیطان رأی مثبت بدهد تعقیب خواهم کرد.

بر اساس قانون اساسی کرواسی، رئیس جمهور فرمانده عالی ارتش این کشور است و در سیاست خارجی اختیاراتی برای گفتن دارد. در حالی که آندری پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی به طور مرتب نماینده این کشور در اجلاس سران اتحادیه اروپا است، میلانوویچ رئیس جمهور این کشور می تواند به نمایندگی از کرواسی در چنین رویدادهایی حضور داشته است.

به دنبال اصرار غرب برای پیوستن کشورهای فنلاند و سوئد به ائتلاف ناتو، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور روز پنجشنبه در پستی تلگرامی نوشت: در صورت پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو هیچ صحبتی درباره وضعیت غیرهسته‌ای منطقه بالتیک وجود نخواهد داشت. باید توازن برقرار شود.

وی گفت که اگر فنلاند و سوئد بخشی از ائتلاف شوند، مسکو باید به طور جدی گروه‌بندی نیروهای زمینی و پدافند هوایی را تقویت کند و نیروهای دریایی قابل توجهی را در آب‌های خلیج فنلاند مستقر کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ناتو کرواسی فنلاند و سوئد جمهور کرواسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور