Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@05:11:14 GMT

تلاش وزارت آموزش و پرورش برای تربیت حفاظ قرآن کریم

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۷۴۵۲

تلاش وزارت آموزش و پرورش برای تربیت حفاظ قرآن کریم

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، میکائیل باقری مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۷۶۰ دارالقرآن در سراسر کشور داریم که آنها در سه بخش قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم، فعالیت می‌کنند که تاکنون یک ظرفیت حداقلی خود را برای تربیت حفاظ قرآن کریم اختصاص داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  باقری با اشاره به اهمیت موضوع حفظ قرآن کریم گفت: در سال تحصیلی آینده که از تابستان شروع خواهد شد بنا داریم ظرفیت حداقل ۵۰ درصدی دارالقرآن‌ها را به بحث تربیت حفاظ اختصاص دهیم و به همین منظور جلساتی را با مدیران دارالقرآن‌ها برگزار کردیم. در هر استان یک دارالقرآن را با یک مدیر که خود حافظ قرآن است به عنوان دارالقرآن معین تعیین کردیم؛ جلسات توجیهی با آنها گذاشتیم و این‌ها در حال برگزاری جلسات متناظر با این جلسه در استان‌های خود هستند تا اولاً همه مدیران آنها نسبت به این موضوع توجیه شوند؛ سپس هدف کمی خود را نسبت به سال آینده و در میان مدت برای سه و پنج سال آینده ترسیم کنند و مشخص کنند که با استفاده از ظرفیت‌های موجود خود می‌توانند به چه عددی در تربیت حفاظ قرآن برسند و چند حافظ می‌توانند تربیت کنند.   مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص افزایش ظرفیت دارالقران‌ها گفت: برای سال آینده با دو شرط حفظ و استفاده از ظرفیت‌های موجود و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادهای همسو با ستاد راهبری حفظ مؤسسات قرآنی تلاش کنیم ظرفیت دارالقرآن‌ها را افزایش دهیم و از سایر نهادها کمک بگیریم.   وی در خصوص ارتباط وزارت آموزش و پرورش با سازمان دارالقرآن کشور گفت: وظیفه ارزیابی حافظان قرآن در دو بخش تخصصی و عمومی بر اساس مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان دارالقرآن کشور محول شده است؛ این سازمان یک وظیفه عمومی دارند که طی آن یک سامانه‌ای را راه اندازی کردند که قرار است هر فردی ایرانی در هر جا و در هر مؤسسه که قرآن را حفظ می‌کند؛ در آن سامانه اطلاعات آزمونی و توفیقاتش ثبت شود؛ طبیعی است که ما هم همکاری تنگاتنگی با سازمان دارالقرآن کشور داریم.   باقری خاطر نشان کرد: قرار است دانش آموزان در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش قرآن که حفظ می‌کنند؛ توسط مربیان خودمان که مورد تأیید سازمان دارالقرآن‌های کشور هم هستند؛ از آنها آزمون گرفته شود. این آزمون و نتایج آن باید توسط مدیران ما در آن سامانه ثبت شوند و گواهینامه نهایی را هم سازمان دارالقرآن به آنها اهدا خواهد کرد که این گواهینامه مورد تأیید همه نهادهای کشور است.

انتهای پیام /

منبع: تقریب

کلیدواژه: حفظ قرآن آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش سازمان دارالقرآن دارالقرآن ها تربیت حفاظ قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان، امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، اساس برای رشد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اساس برای آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای یک نسل است.

رییس جمهور با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان و خانواده‌های گرامی دارند؛ بر همین اساس آموزش و پرورش برای ما، مساله اول کشور است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، به فرهنگ، ساختن انسان و ساخت جامعه قرآنی توجه کرده است، اظهار کرد: یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد و محور اصلی آن، معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدرسه مرکز ایجاد امید در جامعه است، گفت: حوادث روزگار به گونه‌ای است که شاید مسایلی برای دانش آموزان ایجاد شود که باید معلمان تلاش کنند گره‌های ذهنی دانش‌آموزان را باز کنند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091929

دیگر خبرها

  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • پاداش وزارت آموزش و پرورش به معلمان به مناسبت روز معلم
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»