Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده در حوزه فناوری‌های مالی (فین‌تک)، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه با کاهش رو به رو شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، در جلسه‌ای که فعالان حوزه فین‌تک با رئیس بانک مرکزی داشتند به شرح اتفاقاتی که در حوزه فین‌تک در جهان رخ داده، پرداختند. این اولین جلسه‌ای بود که رئیس بانک مرکزی با فعالان این حوزه برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه نمایندگان بخش‌های مختلف مانند کیف پول الکترونیکی، لندتک (فناوری ارتباط بین وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان)، سرمایه‌گذاری، تئوبانک، بانکداری دیجیتال، بانکداری باز، پرداخت، بلاکچین و رمزارز و هوش مصنوعی درباره مصائب و فرصت‌هایی که در حوزه کاری‌شان وجود دارد، با «علی صالح‌آبادی» رئیس بانک مرکزی به گفت‌وگو پرداختند.

بنابر گزارش ابتدایی که در این جلسه مطرح شد، فین‌تک، کاربرد نوآورانه فناوری و خلق مدل‌های نوین کسب و کار در خدمات مالی است. فین‌تک از سه ضلع مالی، فناوری و مدل کسب‌وکار تشکیل شده است.

بانکداری خرد، بانکداری تجاری (SME)، بانکداری شرکتی، تجارت، مدیریت دارایی، بانکداری خصوصی، بیمه و صرافی/ارزهای خارجی از حوزه‌های کلیدی خدمات مالی است که از فین‌تک بهره می‌برند.

رایانش ابری، کلان داده‌ها، هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشین (ML)، بلاکچین، اینترنت اشیا، محاسبات کوانتومی، واقعیت مجاری و واقعیت افزوده از جمله فناوری‌های کلیدی به کار رفته برای دستیابی به تغییر است.

کشورهای امریکا، کانادا، مکزیک، بریتانیا، فرانسه، برزیل، سوئد، آلمان، چین، سنگاپور و هند قطب‌های فین‌تک متنوع در سراسر دنیا هستند.

میزان سرمایه‌گذاری در فین‌تک کاهش یافته است

تازه‌ترین داده‌هایی که در این حوزه وجود دارد، نشان می‌دهد در ۲ هزار و ۸۲۷ معامله که در سال ۲۰۱۹ انجام شده، میزان سرمایه‌گذاری در فین‌تک با ۲۸ درصد کاهش به ۳۵.۷ میلیارد دلار رسیده است. دلیل آن کاهش شدید تامین بودجه در شرکت‌های فین‌تک چینی است.

ارزش نسبی پنج معامله برتری که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، نسبت به پنج سال گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسید که ۱۱ درصد کل سرمایه‌گذاری‌ها بود. در حالی که در سال ۲۰۱۸، این عدد ۴۰ درصد بود. تعداد معاملات نیز به میزان ۱۷ درصد کاهش یافته و به ۲۸۲۷ معامله رسیده است.

سرمایه‌گذاری جهانی در فین‌تک

تقریبا در تمام مناطق جهان به جز قاره آسیا، میزان سرمایه‌گذاری افزایش یافته است. این میزان در قاره آسیا به دلیل افت چشمگیر تعداد معاملات بزرگ انجام شده در چین، ۷۳ درصد کاهش یافته و از ۲۸.۸ به ۷.۸ میلیارد دلار رسیده است.

میزان سرمایه‌گذاری در آمریکای شمالی، ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۱۷.۳ میلیارد دلار رسیده و در اروپا ۴۹ درصد افزایش یافته و به ۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

سهم آمریکای شمالی از سرمایه‌گذاری کلی جهانی در سال ۲۰۱۹ تقریبا نصف (۴۹درصد) و اروپا یک چهارم (۲۴ درصد) بود. همچنین تعداد کلی ابر معاملات همچنان در حال افزایش است که شامل ۲۳ درصد افزایش در سال ۲۰۱۹ شده و به ۸۶ معامله رسیده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: علی صالح آبادی ، ایالات متحده آمریکا ، بانکداری دیجیتال

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: علی صالح آبادی ایالات متحده آمریکا بانکداری دیجیتال میزان سرمایه گذاری میلیارد دلار رسیده سال ۲۰۱۹ کاهش یافته فین تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است

به گزارش صدای ایران از ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه‌ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت