Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:14:16 GMT

برنامه «سنگ پا» زمینه ساز پرورش استعدادهای طنز در قزوین است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۷۷۰۸

برنامه «سنگ پا» زمینه ساز پرورش استعدادهای طنز در قزوین است

مهدی مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری برنامه شب شعر «سنگ پا» که به همت واحد ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین برگزار می‌شود اظهار کرد: شب شعر «سنگ پا» بر پایه اشعار طنز و به صورت فصلی در قزوین برگزار می‌شد ولی با توجه به شیوع کرونا مدتی در برگزاری این برنامه وقفه پیش آمده بود و خوشبختانه با فروکش کردن بیماری بار دیگر شاهد برگزاری آن در قزوین خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاعر و طنزپرداز قزوینی ادامه داد: پایه گذار این برنامه مهران حسینی از طنزپردازان به نام قزوینی بود و خوشبختانه این برنامه بر خلاف سایر برنامه‌های ادبی که معمولاً یک قشر خاص از اهالی ادب و هنر را جذب خود می‌کنند مخاطب عام و علاقه مند دارد.

وی اذعان کرد: برنامه «سنگ پا» به خوانش شعرهای طنز با موضوعات اجتماعی و انتقادی می‌پردازد و همان طور که از شعر طنز انتظار می‌رود آثاری هستند که با هدف اصلاح کردن با شیوه خنداندن و نقادی مطرح می‌شود.

مردانی یادآور شد: این برنامه معمولاً میزبان شعرا و طنز پردازان مختلف از داخل و خارج استان بوده است، در ادوار گذشته «سنگ پا» میزبان طنزپردازانی نظیر سعید بیابانکی، ناصر فیض، عباس احمدی و دیگر دوستان بوده است و اهالی قزوین از شعرخوانی آنها استفاده کرده‌اند.

وی گفت: من معتقدم قزوین پیش از آنکه پایتخت خوشنویسی ایران باشد پایتخت طنز آن است، عبید زاکانی پیشتر از میرعماد در قزوین میزیسته و در ایام معاصر ما پذیده ای مانند دهخدا را در قزوین داشته‌ایم گرچه، پایتخت خوشنویسی نیز برازنده قزوین است با این حال فراموش نکنیم که قزوین حق زیادی به گردن طنز این مرز و بوم دارد.

کد خبر 5482939

منبع: مهر

کلیدواژه: سنگ پا قزوین حوزه هنری قزوین شعر طنز عید فطر 1401 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه گرد و غبار ویروس کرونا آمار کرونا ایلام سرپل ذهاب روز معلم گرد و خاک بارش باران عملیات بازی دراز سنگ پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی

با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و تعدادی از مسئولان استانی آیین کلنگ زنی طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی بخش الموت غربی برگزار شد.

این طرح توسط شرکت تعاونی توسعه زیست آکام الموت اجرایی و منجر به اشتغال زایی ۲۰۰ نفر خواهد شد.

طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار راه اندازی خواهد شد و می تواند منجر به تولید بیش از هزار تُن انواع ماهی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد