Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، جعفر توان سرپرست فرمانداری سقز در مراسم آغاز عملیات اجرایی انتقال آب تصفیه‌خانه شماره۲ سقز که صبح امروز برگزار شد اظهار داشت: این طرح با هدف تامین آب شرب پایدار و بلند مدت سقز اجرا می‌شود.

وی افزود: هم اکنون تصفیه‌خانه شماره 2 آب سقز که امکان تصفیه 400 لیتر بر ثانیه را دارد 100 لیتر آب تصفیه می‌کند که با اجرای این طرح هم 300 لیتر آب تصفیه شده دیگر وارد مخزن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر آغاز فعالیت طرح از سمت میدان انقلاب به سمت میدان دخانیات و از میدان مذکور به سمت تصفیه خانه شماره 1 را که دارای 2 پیمانکار جداگانه هستند تاکید کرد و از مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان خواست به دلیل مشکلات ترافیکی برای شهروندان بر در اتمام این طرح تسریع شود.

توان یادآور شد: با توجه به سنگی بودن بخشی از بستر مسیر از جمله بلوار وحدت، چهار راه آزادگان و میدان دخانیات و مشکلات ترافیکی ناشی از آن از چالش‌های این طرح است که از شهروندان انتظار داریم به خاطر آینده سقز، صبوری پیشه کنند.

وی بر رفع نواقصات تصفیه خانه شماره 2 سقز و توسعه و تکمیل آن و همچنین تامین آب پایدار سقز و استفاده از تمام ظرفیت‌های این دو طرح تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری سقز همچنین با اشاره به اینکه از 274 روستای دارای سکنه سقز فقط 169 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب قرار دارد، عنوان کرد: تکمیل مجتمع‌های آبرسانی کوچه طلا، باغلوجه و خورخوره، نقش مهمی در تامین آب شرب روستاها را برعهده دارد.

توان خواستار اقدامات پیش‌بینی نگرانه شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای برای جلوگیری از تنش آبی شد و با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در دو شهر سنته و صاحب برعهده آب و فاضلاب روستایی است خواستار برنامه ریزی مناسب شرکت آب و فاضلاب کردستان برای تامین آب بلند مدت این دو شهر شد.

سرپرست فرمانداری سقز در ادامه بر اجرای مصوبات سفر نماینده ولی فقیه در استان کردستان به سقز در راستای رفع مشکل آب و فاضلاب محله قوخ و تازه باد و همچنین رفع مشکل دبیرستان خیرساز منطقه شهرک دانشگاه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان هم اظهار امیدواری کرد که این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

محمد فرهاد عنوان کرد: تامین آب روستاها از طریق طرح محرومیت‌زدایی که توسط قرارگاه حضرت امام حسن مجتبی (ع) و سپاه انجام خواهد شد نقش مهمی در تامین آب روستاها برعهده دارد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم اجرای طرح تامین آب شرب پایدار و بلند مدت سقز را از مصوبات سفر وزیر نیرو به استان کردستان برشمرد و از این اقدام دولت، تقدیر کرد.

بهزاد رحیمی افزود: شهرستان سقز دارای منابع آبی غنی است که باید با برنامه ریزی اصولی به درستی از آنها استفاده شود.

رحیمی، فرسوده بودن مخازن آبی روستاها و شبکه شهری را از مشکلات حوزه تامین آب در شهرستان سقز برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به زمانبر بودن طرح و مشکلات ترافیکی از شهروندان خواست تا اجرای طرح، صبوری پیشه کنند.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: سقز آب شرب سقز رحیمی نماینده سقز و بانه تصفیه خانه شماره شرکت آب و فاضلاب تامین آب آب تصفیه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شده که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام مطرح کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد