Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:13:21 GMT

خسارت های شدید سیل در شهرستان تربت حیدریه

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۷۹۷۸

خسارت های شدید سیل در شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، بارش های شدید باران و جاری شدن سیل در هفته گذشته، خسارت های مالی شدیدی به زیرساخت ها و محصولات کشاورزی شهرستان تربت حیدریه وارد کرده است.

محمد عباسی مدیرعامل آبفای تربت حیدریه در گفت وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه گفت: خسارت وارده به تاسیسات در سیل اخیر ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و ضروری است نقاط آسیب دیده با تخصیص اعتبار موردنیاز، به سرعت ایمن سازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اثر سیلاب در ساعات پایانی روز دوشنبه خط انتقال مجتمع کلغری در محل روستای حصارجلال دچار خسارت شد که با این حادثه، آب شرب ۷ روستا با جمعیت ۵۰۰ خانوار قطع شد. البته با توجه به پیش بینی لازم جهت لوازم و تجهیزات مورد نیاز از دقایق اولیه حادثه اکیپ های بحران شرکت به محل اعزام و با همکاری اهالی روستا خوشبختانه خط انتقال آب شرب مجدد بازسازی و آب شرب روستاهای مجتمع برقرار شد.

عباسی خاطرنشان کرد: تربت حیدریه شهرستان معین شهرهای جنوب استان است و با توجه به قطعی گسترده آب در شهر گناباد بر اثر سیلاب، با اعلام مدیریت بحران آبفای استان، تانکرهای آبرسانی سیار این شرکت نیز به شهر گناباد اعزام شد.

خسارت بیش از ۱۱ میلیارد تومانی سیل در تربت حیدریه

احسان کریمی، معاون عمرانی فرمانداری تربت حیدریه نیز به خبرنگار فارس در تربت حیدریه از خسارت بیش از ۱۱ میلیارد تومانی سیل چند روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین میزان این خسارت ها را در حوزه کشاورزی  است.

وی افزود: سیل اخیر در حوزه کشاورزی به مزارع گندم، جو، چغندر، زعفران، یونجه، اماکن دامی، رشته قنوات در دو بخش رخ و کدکن بیش از ۹ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه ابرسانی، به تاسیسات آبرسانی خطوط انتقال امام علی علیه السلام حصار جلال، کلاته ثم و بایگ بیش از یک میلیارد تومان خسارت وارد شده است. در حوزه راهداری نیز در محور رباط سنگ به اسد اباد، سرهنگ به حصاریزدان و محور کدکن بیش از یک میلیارد تومان خسارت وارد شده است

خسارت  ۸.۵ میلیارد تومانی سیل در بخش رخ 

حیدر میرزابیگی بخشدار رخ نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس از خسارت  ۸.۵ میلیارد تومانی سیل به مزارع کشاورزی و تاسیسات آب روستایی این بخش خبرداد و گفت: بارش‌ باران و تگرگ همراه با رعد و برق شدید  موجب جاری شدن سیل در اکثر روستاهای منطقه شد  و به علت ورود سیلاب به واحدهای مسکونی، دامی، باغات و  اراضی  خسارات مالی به روستائیان وارد شد.

وی افزود: سیل به ۸۲ هکتار مزارع گندم و جو آبی ،۱۱۰ هکتار چغندر قند، ۵ هکتار یونجه، ۵ هکتار زعفران، ۲ واحد دامی، ۱۶ رشته قنات خسارت وارد کرده و علاوه بر آب گرفتگی ۱۵ منزل روستایی، خسارت های قابل توجهی نیز به تاسیسات آب و فاضلاب و جاده های بین مزارع منطقه وارد کرده است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل تربت حیدریه خسارت مالی میلیارد تومانی سیل تربت حیدریه خسارت وارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در 2 محور روستایی تربت جام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی  و ایجاد سیلاب و رواناب در بعضی مناطق استان، روستای المجوق منطقه موسی آباد و  روستای تیمنک علیای شهرستان تربت جام را هم سیل فرا گرفت.

بارشهای رگباری همچنین محور فیروزه به قوچان محدوده روستای وزیریه را نیز مسدود کرد.

هم اکنون حوزه شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، کوهسرخ، زاوه، مشهد، نیشابور، قوچان، سرولایت، باخرز، خواف و تربت جام شاهد بارش باران است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، این بارش‌ها در مناطق مختلف خراسان رضوی  تا عصر امروز ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی